گوناگون

اهمیت روز ملی شوراها کمتراز روز ملی شدن صنعت نفت نیست

81144698 5661644

به گزارش ایرنا مسعود دالمن چهارشنبه در حاشیه همایش روز شورا در بندرعباس افزود: با عملی شدن اصول قانونی اساسی در خصوص شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم با مطالبه گری بیش از پیش به حق خود در زمینه مشارکت در اداره شهرها و روستاهای محل سکونت شان رسیدند.

ˈ با توجه به اهمیت شوراها در نظام جمهوری اسلامی و توجه قانون اساسی به این موضوع ، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز نهم اردیبهشت بعنوان روز ملی شورا نامگذاری شده و هر سال هم زمان با آن شاهد برگزاری نشست ها و همایش های مختلفی با حضور شوراها و صاحب نظران و همچنین دولتمردان در سطوح مختلف ملی، منطقه ای، استانی و حتی شهرستانها هستیم.ˈ

وی با اشاره به فرازو فرودهای شوراهای اسلامی شهر و روستا طی 14سال گذشته تاکنون اظهار کرد: خوشبختانه درمدت یادشده با عملکرد وتصمیمات خوب شوراها، شاهد ارتقای وضعیت عمرانی روستاها، بخش ها، شهرها و حتی کلان شهرها هستیم.

دالمن از رفاه، عدالت اجتماعی و توسعه پایدار بعنوان سه گزینه پیش روی شوراهای اسلامی نام برد و خاطرنشان ساخت: رسیدن به این موارد نیازمند تهیه برنامه های جامع است زیرا کوچک ترین تصمیم غیر کارشناسی اداره یک شهر را با مشکل مواجه می کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در ادامه از آموزش بعنوان رکن اساسی به روز شدن خروجی فعالیت شوراهای اسلامی نام برد و گفت: با توجه به مذاکرات بعمل آمده با مراکز آموزش عالی استان مقدمات لازم برای برگزاری دوره های تخصصی ویژه اعضای شوراهای اسلامی فراهم شده است.

این مقام مسوول در استانداری هرمزگان با بیان اینکه در بحث شوراها منابع علمی و سرفصل مناسب نداریم از اعضای شوراهای شهر خواست موارد آموزشی مورد نظر خودرا به اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری این استان ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مبحث مدیریت و عمران شهری باید با رویکرد علمی کارها را پیش برد افزود: با شرایط خاص جغرافیایی که هرمزگان دارد از جمله وجود هفت شهرستان ساحلی(جاسک،سیریک،بندرعباس،بندرخمیر، قشم، بندرلنگه وپارسیان) لازم است برای ارتقا و توسعه سخت و نرم افزاری شهرداری ها گام های اساسی برداشته شود.

همایش روز ملی شورا با حضور دو تن از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، عده قلیلی از مدیران کل دستگاههای دولتی و شماری ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستانهای 13گانه این استان در بندرعباس برگزارشد.ک/3

512/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا