گوناگون

معاون رییس جمهوری: تلاش می کنیم گلزار شهدا در سازمان یونسکو ثبت جهانی شود

81144683 5661602

حجت الاسلام سیدمحمد علی شهیدی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در چهارچوب زنده ماندن یاد و خاطره شهدا دوران دفاع مقدس در حافظه جهانی صورت می گیرد.

وی گفت: تحقق این هدف موجب می شود گلزار شهدا به عنوان اماکنی ماندنی و مقدس در سازمان یونسکو ثبت جهانی شود.

حجت الاسلام شهیدی اظهارکرد: شهدا الگوهای صبر و ایثارگری برای انقلاب و الگوهای دینی برای جامعه هستند و توجه ویژه به این حوزه امری ضروری است.

وی با بیان اینکه بیناد شهید و امور ایثارگران تلاش دارد با همکاری استانداری ها و شهرداری ها گلزارهای شهدا را ساماندهی کند، اضافه کرد: 900 گلزار شهید در آذربایجان شرقی سازماندهی می شود.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه یک هزار و 105 گلزار شهدا در این استان وجود دارد، گفت: کمبود بودجه از عوامل تاخیر در ساماندهی گلزار شهداست.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده بودجه مناسبی برای این امر در سال جاری اختصاص یافته و تلاش می کنیم تا سه سال آینده تمام گلزارهای شهدا ساماندهی شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید گلزار شهدا را به امام زادگان تبدیل کنیم، تاکید کرد: برنامه های گسترده ای برای افزایش جذابیت گلزارهای شهدا برای زایران در دست اقدام است.

حجت الاسلام شهیدی صبح امروز /چهارشنبه/ وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شد و به عنوان نماینده رییس جمهوری و هیات دولت تدبیر و امید در آیین گرامیداشت ارتحال آیت الله مسلم ملکوتی در مسجد جامع تبریز حضور می یابد.

حضور در گلزار شهدای تبریز، دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، حضور در آیین استقبال از پیکرهای شهدا و شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید بنیاد شهید استان از دیگر برنامه های این سفر یک روزه اعلام شده است.

وی همچنین عصر امروز با خانواده چند تن از شهدای این خطه دیدار و از نزدیک به مسایل و دغدغه های آن ها رسیدگی می کند.

6120/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا