گوناگون

بازار تاریخی اسکو مرمت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: بازار تاریخی شهرستان اسکو با پایان یافتن عملیات مرمتی، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، فرزین حق‌پرست افزود: بنای این بازار مربوط به دوره قاجاریه است که با پایان مرمت، همزمان با برنامه‌های بزرگداشت هفته دولت در استان بهره‌برداری شد.

حق پرست با اشاره به اعتبار 350 میلیون تومانی مرمت این اثر تاریخی، یادآور شد: مرمت بازار اسکو از سال 1386 آغاز شده بود که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه بازار اسکو دارای 15 گنبد است، تشریح کرد: این بازار با آجر کار شده و مغازه‌هایی از آن دارای تزئینات آجرکاری در سقف هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اجرای هفت گنبد ریخته مطابق نقشه‌های مرمت، اجرای شش مغازه تخریب شده و مرمت مغازه‌های آسیب دیده، اجرای چاه جذب آب باران، کف‌سازی کل بازار به وسعت 200 مترمربع، اجرای آجرفرش مغازه‌ها به وسعت 150 متر مربع و بندکشی کل آجرهای نمای بازار به وسعت 600 مترمربع را از جمله مرمت‌های انجام گرفته در بازار تاریخی اسکو برشمرد.

حق پرست افزود: در کنار سبک‌سازی و ایزوگام پشت بام، سردر ورودی، در ورودی، در ورودی حیاط و طاق‌دزدهای بازار اسکو نیز اجرا و نصب شده است.

وی افتتاح بازار تاریخی اسکو را یکی از ده‌ها برنامه در نظر گرفته شده اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای بزرگداشت هفته دولت اعلام کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا