گوناگون

وجود 42 طرح نیمه‌تمام در حوزه سلامت استان یزد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از وجود 42 طرح نیمه‌تمام در حوزه سلامت استان خبر داد و افزود: در نظر داریم تا پایان امسال دو طرح نیمه‌تمام شامل بیمارستان شهید رهنمون و دانشکده بهداشت را به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد، دکتر “سیدمحمدرضا میرجلیلی” امروز دوشنبه سوم شهریور در جمع خبرنگاران، حوزه سلامت را یکی از دستاوردهای موجود در ویترین دولت یازدهم خواند و تصریح کرد: تصمیم جدی دولت رفع مشکلات سلامت مردم و ساماندهی نظام سلامت در کشور است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت از سوی دولت تدبیر و امید، مهترین برنامه این طرح را کاهش سهم مردم از هزینه‎های درمان خواند و گفت: تاکنون 66 هزار و 186 نفر با اعتباری معادل پنج میلیارد و 700 میلیون تومان از محل هدفمندی یارانه‏‌ها از این طرح بهره‌مند شده‎اند.

میرجلیلی در ادامه افزایش کیفیت خدمات و گذاشتن وقت بیشتر پزشکان برای معاینه بیماران، تقویت کلینیک‎های ویژه دانشگاه، ارتقاء هتلینگ بیمارستان‎های دولتی، رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان‎های دولتی، رفع سردرگمی‌بیماران برای تهیه دارو و تجهیزات مورد نیاز درمان، طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و موضوع پزشک مقیم در مراکز درمانی از دیگر دستاوردهای این طرح خواند.

وی در ادامه با اشاره به طرح بازسازی خانه‎های بهداشت استان، از امر بازسازی 9 خانه بهداشت استان در شش ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: حوزه سلامت استان دارای 42 طرح نیمه تمام است که در نظر داریم تا پایان امسال دو طرح آن را به سرانجام برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان بیمارستان شهید رهنمون و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد را از جمله طرح‎های در دست تکمیل دانشگاه خواند.

افزایش سرانه بهداشتی روستاییان استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز اقدامات انجام شده در این حوزه را حول شش محور ملی خواند و گفت: یکی از این محورها ارتقاء سلامت روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر است که براساس ان سرانه روستائیان استان از حوزه بهداشت تا 4.5 برابر افزایش داشته است.

“محمدحسن لطفی” همچنین ارتقای سلامت ساکنان حاشیه شهرها که بر طبق آمار 115 هزار نفر هستند را نیز از اقدامات در دستور کار این دانشگاه خواند.

لطفی از اجرای طرح شبکه همگانی جامع سلامت به صورت پایلوت در شهرستان‎های یزد خبر داد و در ادامه از دیگر محورهای بهداشتی استان را نوسازی خانه‌های بهداشتی ذکر کرد.

تحصیل 5 هزار دانشجو در 10 دانشکده علوم پزشکی استان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم تعداد مراکز آموزشی این دانشگاه را 10 مرکز اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر 5000 دانشجو در 25 رشته کارشناسی ارشد، 15 رشته دستیار پزشکی، 10 رشته دستیار دندانپزشکی، 11 رشته پی.اچ.دی، 2 رشته فلوشیب و یک رشته پی.اچ مشغول تحصیل هستند.

دکتر”محمد نوری شادکام” گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری شش رشته کارشناسی ارشد به رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است و تا پایان سال نیز دو رشته جدید در مقطع پی.اچ.دی و پنج رشته در مقطع کارشناسی ارشد در استان دایر خواهد شد.

بیمارستان کودکان شهید مسعود، آماده بهره‌برداری است

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز، با اشاره به ثمرات اجرای طرح تحول نظام سلامت، از تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب که بیماری به جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد در نتیجه اجرای این طرح خبر داد.

دکتر “علی دهقان” رهاورد اجرای این طرح در کشور را ارتقاء کیفیت خدمات و کاهش قیمت خدمات اعلام و تصریح کرد: حداکثر هزینه بیمار برای درمان در مراکز دولتی استان 3600 تومان است از این رو رضایت بیماران در بهره‌گیری از این خدمات افزایش یافته است.

وی از افزایش اهمیت بیمه‌های پایه در نتیجه اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: در قالب این طرح به بیمارستان‌های دولتی بها داده شده و با کاهش مراجعه به واحدهای مددکاری به دلیل کاهش فشارها اقتصادی ناشی از تحمل هزینه‌های درمانی مواجه شده‌ایم.

دهقان در تشریح عملکرد این معاونت به دیجیتال شدن دستگاه‌های رادیولوژِی استان، تاسیس 10 مرکز اعتیاد، راه‌اندازی مرکز جدید دیابت، انجام مشاوره ژنتیکی بیماران خاص و داندانپزشکی، نوسازی دستگاه‌های دیالیز بیمارستان‌های دانشگاهی، فعال کردن آزمایشگاه رفرانس اشاره کرد.

وی گفت: بیمارستان شهید رهنمون تا پایان سال ساخته خواهد شد و بیمارستان کودکان شهید مسعود نیز تا چند هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

برخورد با توزیع مکمل‌ در عطاری‌ها و سالن‌های ورزشی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم از اجرای نظارت گروه در بخش غذا و دارو در استان یزد خبرداد و افزود: این نظارت شامل مواد غذایی، مواد آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های غذایی است.

به گفته دکتر “محمدحسین مصدق”، اتحادیه صنف لوازم آرایشی و بهداشتی به تازگی مستقل شده است و دوره‌های آموزشی برای اصناف آن برگزار شده است.

وی همچنین به ارجاع 10 مورد پرونده ناشی از عرضه غیربهداشتی مکمل‌ها در عطاری‌ها و سالن‌های ورزشی به مراجع قضایی خبر داد و افزود: مسئولان امنیتی استان را هم در این زمینه وارد کرده‌ایم.

وی از ارتباط تنگاتنگ بخش آزمایشگاهی و بخش آموزشی در استان یزد خبر داد و افزود: در نظر داریم که استان یزد به عنوان قطب اندازه‌گیری سموم کشور معرفی کنیم.

این مسئول ادامه داد: طرح ابتکاری در زمینه مهارت آزمایی آزمایشگاه‌های تخصصی صنایع غذایی را در استان آغاز کردیم تا مقدمات دستیابی به عنوان آزمایشگاه مرجع را طی کنیم.

وی درباره تامین داروی استان نیز گفت: با همت دولت کمبود دارم به حداقل رسیده و تلاش می‌شود که در کنار پوشش بیمه‌ای داروهای داخلی، بعضی از برندهای خارجی نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی یزد 43 مرکز تحقیقاتی دارد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم در این نشست جایگاه این دانشگاه را از نظر تحقیقات فناوری در سال گذشته در رتبه سوم کشور معرفی کرد.

دکتر “حسن مظفری” افزود: استان یزد دارای 43 مرکز تحقیقاتی است، افزود: دو مرکز تحقیقاتی آی.وی.اف و طب کار ما قطب کشوری هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم از پیشرفت 87 درصدی بیمارستان شهید رهنمون یزد خبر داد و افزود: در سال 1394 شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان خواهیم بود.

دکتر “محمدرضا وفائی” نسب گفت: دانشکده بهداشت استان که از ضروریات و از جمله مصوبات سفر هیات دولت به استان یزد است، شهریورماه امسال تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا