Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

باز کردن قفل گوشی‌ های هوشمند با طراحی نوعی اثر انگشت !

باز کردن قفل گوشی‌ های هوشمند با طراحی نوعی اثر انگشت توسط دانشمندان در حالی این روزها مورد توجه قرار گرفته است که می‌توان با استفاده از مشخصات مشترک انگشت انسان‌ها ، قفل هر گوشی هوشمندی که سنسور اثر انگشت دارد را باز کرد . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

با این حال دیگر امنیت شیوه فقل گوشی با اثر انگشت دیگر امنیتی نخواهد داشت چرا که دانشمندان تعدادی مستر پرینت تولید کرده‌اند که در اثر انگشت اکثر انسان‌ ها مشترک هستند و ادعا می‌کنند که این الگوها می‌توانند قفل هر گوشی هوشمندی را باز کنند.

باز کردن قفل گوشی‌ های هوشمند با طراحی نوعی اثر انگشت در حالی امکان پذیر شده است که میانگین ۶۵ درصد از مردم الگویی مشابهی از اثر انگشت را دارند و درحالی‌ که ۳۰ تا ۳۵ درصد از سرانگشت‌ ها از تصویر سمت راست که مشاهده می کنید تبعیت می‌کنند. ۵ درصد نیز اثر انگشتی مشابه تصویر سمت چپ دارند.

باز کردن قفل گوشی‌ های هوشمند

مسترپرینت‌ تصاویری از بخش‌های مشترک اثرانگشت انسان است. سطح انگشتان ما از برآمدگی‌ های منحنی‌ شکلی تشکیل شده است که به حساس‌ تر شدن سرانگشت‌ ها در زمان لمس کمک می‌کند و البته الگوی پیچیده‌ی این برآمدگی‌ ها در هر انسانی منحصر به‌ فرد است. هرچند ۳ الگو وجود دارد که در تمامی اثرانگشت‌ها مشترک است

باز کردن قفل گوشی‌ های هوشمند

دانشمندان برای باز کردن قفل گوشی‌ های هوشمند با طراحی نوعی اثر انگشت از الگوهای مشترک اثر انگشت برای تولید مسترپرینت‌ استفاده کردند که تا حد زیادی با اثر انگشت‌ واقعی مشابه است. این تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی و توسط نرم‌ افزار ساخته شده‌اند.

در این میان پرفسور نصیر ممون از دانشگاه نیویورک در خصوص باز کردن قفل گوشی‌ های هوشمند با این روش می‌گوید:

طراحی این نوع از اثر انگشت که به وسیله آن می توان در باز کردن قفل گوشی‌ های هوشمند بهره گرفت ، بدین صورت است که مثلا هر دستگاه ۳۰ پسورد صحیح داشته باشد و شما یکی از آن‌ ها را داشته باشید.

سنسور اثر انگشت در تمامی مدل‌های آیفون از نخستین انتشار آیفون ۵ تعبیه شده است و در بسیاری گوشی‌‌های اندروید نیز وجود دارد. با وجود این تحقیقات، آیفون پیش از این ادعا کرده بود که احتمال خطای این سنسورها یک در ۵۰ هزار است و باید دید که واکنش این کمپانی ها در خصوص تولید این اثر انگشت قفل شکن چه خواهد بود.

منبع  dailymail

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا