Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

باغ گل دبی شاهکاری خلق شده در میانه کویر

باغ گل دبی را در این مطلب از میهن پست به شما کاربران عزیز معرفی خواهیم کرد. در ادامه برای تماشای تصاویر و توضیحات بیشتر با ما همراه شوید.

چگونه به باغ گل دبی برویم؟

باغ گل دبی یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری دبی است. برای دسترسی به این باغ با استفاده از اتوبوس می توانید از مال آو امارات تنها با پرداخت 5 درهم از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 2 بعدازظهر تا 8 شب (هر 20 دقیقه) و جمعه و شنبه از ساعت 12 ظهر تا 8 شب استفاده کنید.

همچنین می توانید با استفاده از مترو به این باغ بروید. نزدیکترین ایستگاه مترو از میراکل گاردن ایستگاه های دبی اینترنت سیتی و شَرف دی جی می باشند که طول این مسیر از هر دو ایستگاه 11 کیلومتر است.

اگر قصد رفتن به این محل را با اتومبیل شخصی خود دارید نیز می توانید از مسیر جاده شیخ محمد بن زاید به آن برسید. میراکل گاردن در نزدیکی اُتُدرُم دبی قرار گرفته است.

باغ گل معجزه دبی یکی از مشهورترین و خاص ترین جاذبه های این شهر است که بدون اغراق، در دنیا لنگه ندارد؛ چرا که بزرگترین باغ گل موضوعی دنیا به شمار می رود. باغ گل میراکل دبی، مجموعه ای از تندیس های غول پیکر پوشیده از گل است که فضایی رویایی و رنگارنگ را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده. امروز را با کارناوال باشید تا ببینیم باغ گل دبی کجاست، قیمت بلیط باغ میراکل دبی چقدر است و چه دیدنی هایی را در دل خود پنهان کرده است.

مساحت باغ حدودا 1800 متر مربع می باشد که در آن طراحی های عظیم و اشکال مختلف با استفاده از باغچه های گل و سازه ‏های متنوع ایجاد شده است. تعداد گل های به کار برده شده در کمال تعجب به بیش از 45 میلیون می رسد که بعضی از آنها را از ‏مناطق دیگر به اینجا انتقال داده اند.‏

رکورد گینس در باغ میراکل دبی

رکورد گینس به خاطر طولانی ترین دیوار گل در جهان به این باغ داده شده است که نقطه عطفی در گردشگری دبی به حساب ‏می آید.‏ در این باغ محوطه سازی های متنوع و رنگارنگی ایجاد شده که به شکل قلب و سوله و ساختمان معروف دبی و سازه های متنوع ‏پوشیده از گل می باشند. راه روهای گل و شکل های قوسی مختلف و مسیرهای پوشیده از چترهای رنگارنگ هر گردشگری را ‏به خود جذب می کند.ارتفاع برخی از هرم های گل به ده متر می رسد.‏

  1. خوردن غذا و خوراکی در باغ گل ممنوع است.
  2. نشستن بر روی چمن ها ممنوع است.
  3. دوچرخه سواری در باغچه ها غیر قانونی است.

سال ۲۰۱۵ در این مجموعه تصمیم گرفتند که قسمتی را در حدود ۱۸۰۰ مترمربع به پروانه ها اختصاص دهند. این بخش که به صورت دایره ای و سه بعدی ساخته شد سرپوشیده است تا پروانه ها در کل محوطه ی باغ پراکنده نشوند. جالب است بدانید که پروانه هایی که در این باغ پرواز می کنند از ۲۶ ناحیه مختلف جهان جمع آوری شده اند و در حدود ۱۵۰۰۰ گونه مختلف هستند. برای اینکه بازدیدکنندگان باعث آزار پروانه ها نشوند در هر بار بازدید تنها ۳۰۰ نفر اجازه ورود به محوطه ی باغ را دارند.

باغ خوراکی در باغ گل

در بخش دیگری از باغ گل معجزه دبی بازدیدکنندگان می توانند بدون آنکه باغبان دنبال آن ها راه بیوفتند انواع سبزیجات، میوه های که در باغ پرورش داده شده اند را بچینند و بخورند. مدیر این مجموعه گفته است که در آینده قرار است یک باغ توت فرنگی جداگانه به مجموعه باغ گل معجزه ی دبی افزوده شود.

شما گردشگران و مسافران می توانید درون گنبد های سرپوشیده قدم بزنید و فراوانی گونه های پروانه ها که هزاران گونه را شامل می شود را از نزدیک ببینید . باغ گل میراکل دبی بزرگ ترین باغ گل موجود در جهان است و نامش با همین عنوان در رکوردهای گینس به ثبت رسیده است و سالیانه هزاران گردشگر را به سمت خود می کشاند ، همچنین هزاران گونه گیاهی را یک جا خواهید دید و شما اجازه دارید در میان آن ها قدم بزنید و کلی عکس یادگاری بگیرید .

باهم در میهن پست تصاویری از باغ گل دبی را تماشا خواهیم کرد.

منبع: dubaimiraclegarden

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا