گوناگون

باید قبح طلاق در جامعه افزایش یابد

جعفر بای در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران
درباره راهکارهای کاهش نرخ طلاق در جامعه اظهار داشت: باید شرایط صدور رأی طلاق را با دشواری‌هایی همراه ساخت تا اجازه تصمیم فوری برای جوانان داده نشود.

وی افزود: برای تمرین زندگی لازم است جوانان را تحت آموزش‌ها و اردوهای بسیار سخت و دشوار قرار داد تا آنان بتوانند شرایط دشوار زندگی را تجربه کنند و آستانه تحمل خویش را ارتقا دهند.

جعفر بای تاکید کرد: همراه با نهادینه سازی فرهنگ زندگی ساده، باید لوکس گرایی و رفاه طلبی را به حداقل ممکن در جامعه کاهش داد و جوانان را برای زندگی‌های ساده و بی پیرایه مهیا نمود.
این جامعه شناس در ادامه دلایل افزایش نرخ طلاق در جامعه را ناشی از صنعتی شدن، افزایش شهر نشینی، مدرنیته شدن زندگی، تغییر نقش اجتماعی اعضای خانواده، افزایش مطالبه گری زنان درجامعه و توسعه اندیشه‌های فمینیستی دانست.

وی همچنین ارتقای تحصیلی زنان، غلبه نیازهای کاذب در زندگی و تغییر هرم قدرت در خانواده، فروپاشی اقتدار والدین در خانواده و شکستن قبح طلاق در افکار عمومی را از دیگر دلایل ترویج طلاق در جامعه عنوان کرد.

جعفر بای افزود: گسترش ارتباطات با جنس مخالف منجر به عدم شناخت دقیق از سوی جوانان نسبت به یکدیگر شده است و احتمال شکست در زندگی مشترک را افزایش داده است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: جدایی زوجین در 5 سال ابتدای زندگی به علت عدم شناخت دقیق از سوی جوانان نسبت به یکدیگر بیشتر است و لزوم شناخت بیشتر جوانان در ابتدای شروع زندگی مشترک را لازم دانست.

وی در پایان تصریح کرد:چشم و هم چشمی، مد پرستی، پر هزینه بودن زنان، پریشانی فکر و اندیشه با سریال‌های ماهواره‌ای، تقلیل از اندیشه‌های مذهبی و ناکارآمدی نهادهای مذهبی از دیگر دلایل افزایش نرخ طلاق در جامعه است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا