گوناگون

تلاش کنیم همه تحولات سیاسی‌ و اقتصادی کشور از محیط دانشگاه رقم بخورد

2357537 798“داوود گودرزی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشرفت علمی کشور، گفت: “ما می‌توانیم” حرکتی جهادی برای پیشرفت علمی کشور است که باید جدی تر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه تجارب موفق ما طی 35 سال که از انقلاب گذشته شعار “ما‌می‌توانیم” را عینیت بخشیده است، گفت: نظام سلطه همواره می‌خواهد محوریت و اداره جهان را داشته باشد که رشد خودباوری در میان ملت‌ها به خصوص ملت ایران این محوریت برای غرب را از بین برده است.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه غرب همواره امکانات جهان را برای خود خواسته‌ است،‌ ادامه داد: امروز 35 سال از انقلاب گذشته و جمهوری اسلامی ایران با تمام دشمنی‌ها، تحریم‌ها، توطئه‌ها و مشکلات داخلی محکم  و مقاوم روی پای خود ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه نظام سلطه همچنان اهداف خود را در براندازی نظام اسلامی پیگیری می‌کند، بیان داشت: امروز غرب به این باور رسیده که دیگر نمی‌تواند ملت ایران را تهدید به حمله نظامی کند و ملت ایران نیز به این باور رسیده که اگر بخواهیم خواهیم توانست.

گودرزی با بیان اینکه ایران با خودباوری به بالاترین مراحل علمی خواهد رسید، گفت: همانطور که تاکنون در عرصه نانو، انرژی هسته‌ای، و فناوری‌های دیگر علمی، با سرلوحه قرار دادن بیانات رهبر معظم انقلاب پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، در حوزه اقتصاد هم اگر به باور “ما‌می‌توانیم” برسیم خودکفا خواهیم شد.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه باید با خودباوری عقب ماندگی‌هایمان را جبران کنیم، تصریح کرد: همه‌ اقشار جامعه  باید با روحیه جهادی کار را به پیش ببرند. چرا که مفهوم “مدیریت جهادی” یعنی دلسوزی در کار و انجام کار کامل و صحیح در هر سمت و جایگاه در جهت منافع ملی.

گودرزی با بیان اینکه دانشجویان باید تلاش کنند تا خروجی علم آنان در صنایع کاربردی شود، اضافه کرد: اگر هر کس کار خود را با کیفیت کامل انجام دهد در کوتاه ترین زمان شاهد بیشترین رشد در کشورمان خواهیم بود.
 
وی بیان داشت: در کار جهای باید انگیزه الهی در کنار خدمت به مردم باشد و اگر همگی این اصول را رعایت کنیم دشمن هرگز نخواهد توانست علیه ما کاری را انجام دهد.
 
معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه اقتدار هر کشور با تولید علم و ثروت محقق می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم تا تمام تحول‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور از محیط دانشگاه رقم بخورد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تشکل‌ها در پیشرفت علمی نقش بسزایی دارند، خاطرنشان کرد: باید دانشگاه‌ها فضا را برای اظهار نظر دانشجویان باز بگذارند، دانشجویان ما باید بتوانند در کنار کار علمی به بیان عقاید خود به روش صحیح بپردازند و در این زمینه فرمایش‌های مقام معطم رهبری بهترین راهنمای دانشجویان خواهد بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا