گوناگون

برخورد امام خمینی(ره) با مستکبران شدید و با مستضعفان بسیار مهربان بود/ اندیشه امام همچنان زنده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در جمع زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران به تبیین آرا و اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: همه مواضع امام برگرفته از قرآن است و شاخص‌های اصلی خط امام همانند قرآن تغییر ناپذیر و پایدار است، قرآن می فرماید همه انبیایی که برای همه امت ها مبعوث شده اند رسالتشان در دو کلمه پرستش و حاکمیت الله بر زندگی فردی و اجتماعی و اجتناب و دوری از طاغوت بوده است.

انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام است

وی با اشاره به مقاومت حضرت امام در برابر طاغوت‌ها و نگاه قرآنی ایشان افزود: اسلام خلاصه می‌شود در تولی و تبری؛ لا اله الا الله نفی همه معبودها و اثبات خداست. امام با همه قدرت های شیطانی و جباران مبارزه و نهضتش را از نفی طاغوت آغاز کرد و بعد از 15 سال مبارزه و 16 سال حبس سر انجام با اتکال به خدا و پایداری خود، توانست رژیم ستم شاهی و خاندان پهلوی را از ایران اسلامی ریشه کن کند و البته ملت ایران با کمال صمیمیت راه امام را برگزیدند.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه گفت: امام خمینی(ره) در بیانی به ارتباط انقلاب مردم ایران با ظهور حضرت حجت(ارواحنا فداه) اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: «دست عنایت خداوند تبارک و تعالی به سر این ملت کشیده شده است و ایمان آنها را تقویت فرموده است که یکی ازعلائم ظهور بقیه الله(ارواحنا فداه) است. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت(ارواحنا فداه) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.»

مواضع برخی افراد مدعی در برخورد با استکبار متناقض با مواضع امام است

وی به تناقض برخی افراد با مواضع حضرت امام در مواجهه با امریکا و استکبار اشاره کرد و افزود: حضرت امام در مقام تبری و مبارزه با طاغوت جملات مستحکم برگرفته از متن قرآن دارند و می‌گویند: «ما در صدد خشکاندن ریشه‌های فاسد صهیونیسم، سرمایه داری و کمونیسم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ نظام هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده‌اند نابود کنیم و نظام اسلام رسول الله را در جهان استکبار ترویج نماییم و دیر یا زود ملت‌های دربند شاهد آن خواهند بود.»

حجت الاسلام رحیمیان در ادامه اظهار داشت: حضرت امام درباره جبهه ملی می‌فرمایند: «من باید بسیار متأسف باشم، از اینکه غیب نمی‌دانم! نمی‌دانستم در چنته اینها چه هست. من بعضی از اینها را می‌پذیرفتم؛ به ایشان هم محبت می‌کردم، لیکن نمی‌دانستم که اینها بر ضد قرآن هم قیام می‌کنند. اینها مرتدند. جبهه ملی از امروز محکوم به ارتداد است.» اما متأسفانه جدیدا در روزنامه‌ای حکم قصاص را زیر سئوال بردند و آن روزنامه توقیف شد که پس از آن بعضی ابراز تأسف کردند، آیا اینها می‌توانند مدعی پیروی از خط امام باشند؟!

وی با اشاره به آيه ” مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ ” افزود: حضرت امام نهضت، راه، روش و خطش برگرفته از قرآن بود و براساس تعالیم قرآن با مستکبران شدید و در برابر مستضعفان، دوستان و مؤمنان بسیار مهربان برخورد می کردند.

تولیت مسجد جمکران با ذکر خاطره‌ای به برخورد مهربانانه حضرت امام با رزمندگان اشاره کرد و گفت: حضرت امام در کنار عکسی که از قرارگاه خاتم الانبیای اهواز جهت امضای ایشان فرستاده بودند مطلب مفصلی نوشتند و در پایان مرقوم کردند: «من دست و بازوی شما را  می‌بوسم» و در جای دیگری فرمودند: «من بر این بوسه افتخار می‌کنم.»

راه امام توسط جانشین شایسته او ادامه می‌باید و در حال پیشروی در کل جهان است

وی ادامه داد: امام با دست خالی اما دلی پر از ایمان نهضتش را شروع کرد و امروز روح، اندیشه، خط و فکر امام همچنان زنده است و امروز شاهد هستیم راه امام توسط جانشین شایسته او ادامه می‌باید و در حال پیشروی در کل جهان است.

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به دست آوردهای نظام اسلامی در مواجهه با دنیای استکبار اظهار کرد: در همه عرصه‌هایی که دشمن با تمام توان به ستیز با نظام اسلامی پرداخت، بلااستثنا امام، راه امام و جانشین او پیروز شد. مانند دوران دفاع مقدس و جنگ علیه ایران، و جنگ 33 روزه در برابر حزب الله لبنان که تمام استکبار با هم دستی دولت های مرتجع منطقه به صدام و اسرائیل کمک کردند اما همه دنیا اذعان دارند که پیروز این صحنه ها جمهوری اسلامی بوده است.

وی همدستی 86 کشور دنیا و کشورهای مرتجع منطقه با تروریست های تکفیری در جنگ علیه سوریه را به علت همراهی این کشور با جریان مقاومت به عنوان حلقه اتصال ایران با حزب الله لبنان دانست و خاطر نشان کرد، در این جنگ هم تمام دنیا اعتراف کردند جمهوری اسلامی به عنوان تنها برنده صحنه بوده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان ابراز امیدواری کرد با توکل بر خدا و همت عمومی بتوانیم مسیر مقاومت را تا آخر و ظهور یار و برقراری حکومت جهانی اسلامی ادامه دهیم.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا