گوناگون

بررسی درخواست کاهش معاینه فنی خودرو به 2 سال

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، از تشکیل جلسه فراکسیون متبوعش با حضور معاون سازمان محیط زیست و رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خبر داد و گفت: بررسی و کاهش زمان معاینه فنی خودرو از 5 سال به 2 سال در دستور کار جلسه امروز قرار داشت.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح جزییات جلسه امروز( یک‌شنبه 14 اردیبهشت) فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، گفت:‌ جلسه امروز این فراکسیون با حضور مجابی معاون سازمان حفاظت محیط زیست و حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تشکیل شد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر برگزاری بین‌المجالس کشورهای آسیایی که قرار است شهریور ماه در ایران برگزار شود، ادامه داد: در این جلسه راهکارهای چگونگی برگزاری این اجلاس بررسی شد، رئیس مجلس شورای اسلامی که دبیری این اجلاس را بر عهده دارد این سمت را به محمدرضاتابش واگذار کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: اعضای هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس نیز در قسمت‌های مختلف ارکان این اجلاس مسئولیت دارند که با توجه به این امر قرار شد تا زمان تشکیل بین‌المجالس هر چهارشنبه راس ساعت 15 برگزار شود تا با همکاری‌های بخش های دولتی و شهرداری تهران بتوانیم این اجلاس را در شان ایران و با هدف بحران‌های محیط زیستی در سطح کشور و آسیا دنبال کنیم.

پیرموذن ارایه گزارش رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران را از دیگر محورهای جلسه امروز فراکسیون محیط زیست مجلس خواند و افزود:  وی درباره مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا خودروهای آلاینده و عوارض آن و همچنین ضرورت توسعه فضای سبز، توسعه حمل و نقل عمومی، زباله‌های زیان بخش بیمارستانی مباحثی را مطرح کردند که قرار شد ظرف 2 هفته آینده این گزارش به صورت مکتوب  ارایه شود.

وی یادآور شد: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از اعضای فراکسیون درخواست کرد تا با اتخاذ تدابیری مناسب زمینه کاهش مدت زمان معاینه خودرو از 5 سال به 2 سال را در دستور کار خود قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره ارایه گزارش معاون رئیس سازمان محیط زیست درجلسه مذکور، گفت: وی نیز درباره وضعیت محیط زیست در سال جاری مطالبی عنوان کرد که بر اساس آن از آغاز سال تاکنون  تنها 6روز هوای پاک در تهران وجود داشته است.

پیرموذن، تاکید کرد: با توجه به مدت زمانی که از آغاز سال جاری سپری شده است مشکل خاصی در زمینه  استفاده از بنزین آلوده به علت دادن مجوز برای واردات آن دیده نشده است.

وی  یادآور شد: در جلسه امروز مقرر شد با همکاری قوه مقننه و مجریه، همچنین شهرداریٔ افزایش همکاری های همه‌جانبه به منظور حسن اجرای بین‌المجالس صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس،همچنین از حضور رئیس سازمان محیط زیست در جلسه هفته آینده فراکسیون متبوعش خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا