Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

بررسی وجود حیات در سیارات دیگر با روش بسیار دقیق ناسا ؟

سازمان ناسا در حال کار روی پروژه ای است که در آن با استفاده از الکتروفورزمویین می تواند به بررسی وجود حیات در سایر سیاره ها بپردازد . این آزمایش هم اکنون برای تحلیل آمینو آسید ها که یکی از مواد اصلی حیات روی زمین هستند استفاده می شود .بررسی وجود حیات در سیارات دیگر یکی از بزرگ ترین پروژه های ناسا می باشد که سالیان درازیست این سازمان را مشغول به خود کرده و جالب است بدانید روشی که هم اکنون توسط سازمان ناسا برای بررسی وجود حیات به کار گرفته شده نخستین بار اوایل دهه ۱۹۸۰ کشف شد اما در آن زمان این روش تنها برای ردیابی حیات در خارج از اقیانوس ها مورد استفاده قرار می گرفت.

آقای پیتر ویلیی در مورد پروژه بررسی وجود حیات در فضا با روشی جدید گفت :

بهترین راه برای ردیابی حیات استفاده از تحلیل های مایع محور مانند نمونه ای است که در اقیانوس ها انجام می شود.

 

بررسی وجود حیات

الکتروفورزمویین یک روش جداسازی الکتروسینتیکی است که در لوله‌های مویین با قطر زیر یک میلی‌متر اعمال می‌شود. در این روش، مهاجرت اجزای نمونه با سرعت‌های متغیر در اثر میدان الکتریکی بکار رفته در یک لوله مویین با قطر کوچک و از جنس سیلیس که با پلی‌ آمید پوشش داده شده است، صورت می‌ گیرد. برای آشکار سازی اجزای نمونه از آنالیز فلورسنس یا طیف‌ سنجی بوسیله دریچه‌ ای در لوله مویین استفاده می‌ گردد. الکتروفورز مویین در شناسایی توالی DNA، فراکافت پروتیین‌ ها، پپتید ها، ترکیبات کایرال، داروها، یون‌ های معدنی، خود سامانی، شناسایی و جدا سازی نانو مواد و آنالیز های جنایی کاربرد دارد.

 در روش جدید برای بررسی وجود حیات در سیارات دیگر توسط ناسا از الکتروفورزمویین استفاده می شود در این روش که شامل ترکیب نمونه مایع با یک معرف مایع است ، پس از ترکیب در شرایطی خاص تحلیل های آزمایشگاهی روی آن انجام می شود.

منبع : dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا