Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیر

کارهای ساده ای که دلتنگی ما را برطرف می کند ؟

امروز در میهن پست در مورد کارهای ساده ای که دلتنگی ما را برطرف می کند، صحبت خواهیم کرد چرا که بعضی از روزها شاید بی دلیل غمگین، ناراحت و افسرده هستید و در واقع انگار دلتان گرفته است.

گاهی غم و اندوه و البته دلتنگی تمام وجود ما را فرا گرفته و دنبال راهی برای رهایی از آن هستیم. البته، این غم و ناراحتی در افراد مختلف چند ساعت یا چند روز و هفته طول بکشد. منشا غم و اندوه هم در این ماجرا اهمیت دارد.

روان‌شناسان و پزشکان روانی می‌گویند تا حدود غم و ناراحتی برای انسان مفید و کاملا طبیعی است ولی نباید حالتی جدی و طولانی مزمن شده به خود بگیرد. براساس توصیه روان‌شناسان، بهتر است وقتی دلتان می‌گیرد؛ کارهای زیر را انجام دهید تا دوباره به حالت عادی برگردید:

کتاب خواندن دلتنگی را برطرف می کند

برطرف کردن دلتنگی

افراد زیادی را می‌شناسم که به محض اینکه دلشان می‌گیرد و احساس می‌کنند غمگین هستند؛ سری به یک کتاب‌فروشی زده و کتابی خریده و سریعا شروع به خواندنش می‌کنند. در مطالعه قدرت و جادویی هست که شاید در هیچ کار دیگری نباشد. خواندن یک صفحه کتاب می‌تواند شگفت‌انگیز باشد.

خانم ها با خرید دلتنگی را فراموش می کنند

برطرف کردن دلتنگی

شکی نیست که بیرون زدن از خانه و خرید کردن می‌تواند روحیه انسان را تغییر دهید؛ به‌ویژه در خانم‌ها که روشی درمانی برای رهایی از غم و ناراحتی است. برای خودتان چیز کوچکی خرید کنید تا حواس‌تان کمی از عامل غم و ناراحتی پرت شده و سطح دوپامین و سروتوئین را در بدنتان افزایش دهید

دلتنگی با ورزش و پیاده‌ روی درمان برطرف می شود

برطرف کردن دلتنگی

همین‌که از خانه بیرون زده و شروع به قدم زدن می‌کنید؛ متوجه می‌شوید زندگی در جریان است و هیچ اتفاق مهمی در دنیا نیفتاده است. برای آدم غمگین، بدترین چیز تنهایی و انزوا است. جنب و جوش، ورزش و دویدن به کلی حال شما را دگرگون خواهد کرد؛ به‌طوری که در بازگشت به خانه اصلا آدم قبل نیستید.

همنشینی و درد دل با افراد قابل اطمینان به شما آرامش می دهد

برطرف کردن دلتنگی

فکر می‌کنم همه ما این ترفند را بلد هستیم. دردددل با بهترین دوست و رفیقی که هیچ قضاوتی درباره مسایل ندارد و فقط خوب گوش می‌کند و شما را آرام خواهد کرد؛ بهترین راه‌حل درمان دلتنگی و ناراحتی است.

درددل کردن با فردی قابل‌اعتماد مانند دوست صمیمی، روان‌درمانگر (روان درمانی)، درمان‌شناس (تراپیست) یا حتی عضوی از خانواده مانند مادر روش بسیار خوبی برای برطرف‌کردن ناراحتی است.

یا خدا برطرف کننده ی دلتنگی است

برطرف کردن دلتنگی

ذکر خدا منبع آرامش و انرژی‌های مثبت است. نماز خواندن، قرآن خواندن، صبحت با خدا و حضور در یک مکان مقدس مانند امام‌زاده‌ها می‌تواند کمک کند زودتر به آرامش برسیم و غم درونی خود را از یاد ببریم. بسیاری از افراد در جامعه ما فقط با یاد خدا به جنگ مشکلات می‌روند.

نوشتن هم در برطرف کردن دلتنگی موثر است

برطرف کردن دلتنگی

باور نمی‌کنید ولی درصد بالایی از رمان‌ها، داستان‌های کوتاه، یادداشت‌ها و کتاب‌های چاپ شده در دنیا حاصل دوران ناراحتی، افسردگی و اندوه نویسنده هستند. کاغذ سفیدی پیش روی خود قرار دهید و خودکار را به دست گرفته و هر چه دل تنگتان می‌خواهد بنویسید؛ بدون اینکه مهم باشد چی می‌نویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا