گوناگون

برگزاری رزمایش الی بيت المقدس در كردستان/20 هزار بسيجی توان رزمی خود را به نمايش می گذارند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد حسین رجبی ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: این رزمایش در راستای به نمایش گذاشتن اقتدار نیروهای مسلح و بسیجیان استان کردستان برگزار مي شود.

وی افزود: رزمایش بزرگ فرهنگی و رزمی الی ‌بیت‌ المقدس با حضور 20 هزار بسیجی زبده و آموزش دیده و در قالب گردان های الکوثر، امداد و نجات و گردان امام حسین (ع) برای آزمودن توانمندی آنها و شناسایی نقاط ضعف و توانمندی های نیروهای بسیج مردمی استان برگزار می شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: اقدامات مقابله ای با تهدیدات، تاخت به منطقه، تاخت به ارتفاعات، پاکسازی در سریع ترین زمان ممکن از جمله عملیاتی است که در این رزمایش اجرا می شود.

رجبی یادآور شد: هدف اصلی برگزاری رزمایش، نمایش اقتدار بسیجیان و نیروهای مردمی است که با به ‌کارگیری مهارت ‌های سازمانی که آموزش دیده ‌اند به صورت جمعی به اجرای مأموریت می پردازند.

وی ادامه داد: در کنار نمایش اقتدار بسیج قصد داریم از میزان آمادگی ذهنی و علمی، قابلیت عملی، آمادگی رصد تهدید‌ ها و تجزیه و تحلیل آن و میزان توانایی مقابله بسیجیان آزموده می شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: فلسفه وجودی این رزمایش استقرار و تثبیت آمادگی رزمندگان مردمی است و خروجی این آمادگی همان امنیت پایدار و دشمن شکن است.

رجبی اظهار داشت: سازماندهی عملیاتی نیروها باید در صحنه رزمایش ارزیابی شود تا کاستی ها و قوت گردان ها شناسایی شود.

وی افزود: تمرین شیوه مقابله با تهدید ها میزان آمادگی جسمی و در نهایت رزمی نیروهای شرکت کننده در رزمایش از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: اصلی ترین هدف اجرای این رزمایش تحقق فرمان فرماندهی کل قوا در راستای آمادگی نیروهای مسلح و بسیجی در کل کشور است.

رجبی یادآور شد: ارتقا سطح آمادگی نیروها با توجه به نوع تهدید ها، به روز نگه داشتن توان بسیجیان برای مقابله با دشمن و ایجاد وحدت هرچه بیشتر بین فرماند هان گردان‌ ها از دیگر اهداف رزمایش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: این رزمایش با دو سناریو مشخص با توجه به وضعیت موجود منطقه و اهداف مقابله با دشمن اجرا می شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: یکی از سنایورهای رزمایش در حوزه پدافند غیرعامل است.

رجبی اظهار داشت: سناریو دوم اجرای عملیات دفاع از کوی و برزن است که این وضعیت ناظر به این موضوع است که یک محدوده که توسط دشمن اشغال شده توسط نیرو های عملیاتی خودی پاکسازی شده، مواضع تثبیت شده، وضعیت نیرو ها تحکیم یافته و استقرار کامل انجام می ‌شود.

وی افزود: همچنین تحقق ارتش 20 میلیونی یکی دیگر از اهداف این رزمایش است که با اقتدار به نمایش گذاشته می شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: در رزمایش فرهنگی رزمی الی ‌بیت ‌المقدس برای اجرایی کردن بهترین شیوه دفاع غیرعامل وارد عمل شده و آمادگی خود را به نمایش می‌ گذارند تا دوستان نظام از آمادگی نیروهای دفاعی کشور شادمان شده و دشمنان ملت از این آمادگی احساس سرخوردگی کنند.

رجبی یادآور شد: بسیجیان استان کردستان از همه اقشار و در همه محدوده‌ های سنی هستند  و کسانی که در رزمایش الی بیت ‌المقدس شرکت داده می ‌شوند از توانایی بالای شرکت در رزم برخوردار هستند.

وی در پايان سخنان خود در اين نشست خبري گفت: این رزمایش روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری با حضور 20 هزار بسیجی استان در قالب 69 گردان در شهرستان‌ های 10گانه استان برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا