گوناگون

آبیاری10 هزار هکتار از اراضی زنجان تحت فشار انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا نهاوندی پور ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه افزود: دولت برای بخش کشاورزی راه دیگری جز مشارکت با بخش خصوصی ندارد و این امر خود باعث می شود بخش کشاورزی توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه زنجان پاک‎ترین استان کشور به لحاظ آفات گیاهی است اظهار داشت: در پنج سال گذشته هیچ گونه افت مگس ، مینوز  گوجه فرنگی، مگس زیتون در محصولات کشاورزی استان دیده نشده و همه آفات کنترل شده است.

مدیر کل سابق جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: استان زنجان بالاترین میزان تولید بذر و بیش از 100 درصد تعهد خود امکان صادرات بذر به 14 استان همجوار را دارد.
 
نهاوندی پور افزود: در سال 75 با 3 تن تولید شیلات تحت نظر آذربایجان شرقی فعالیت آبزی‌پروری خود را آغاز کردیم که در حال 2حاضر به دو برابر رسیده است.

وی تصریح کرد: برای سال آینده 4 هزار و 500 تن بود که امسال 10 هزار تن تولید آبزی در استان صورت گرفت.
 
مدیزر کل سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: زنجان اولین استانی است که GPS به زبان فارسی را در سطح کشور طراحی کرده که با اینترانت امکان دسترسی به اطلاعات همه واحدهای زیرمجموعه کشاورزی در کوتاهترین زمان ممکن وجود دارد.
 
نهاوندی پور افزود: زنجان از استان‎های برتر کشور است که صد درصد گوشت قرمز در کشتارهای صنعتی کشتار می‌شوند.

وی یاد آورشد: پیشرفت‎های خوب کشاورزی استان با تکیه بر قابلیت شرکت‎های خدمات کشاورزی به خوبی محقق شده که در حال حاضر 60 شرکت در این حوزه فعالیت دارند.

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: در استان زنجان هزار و 500 واحد دامی روستایی وجود دارد که در شرایط بحرانی در تولید شیر و گوشت عمکلرد خوبی داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا