گوناگون

برگزاری همایش بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی با تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی و فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، افزود: مراسم عزاداری امام حسین (ع) با همایش لبیک یا حسین همزمان با روز دوم محرم در بقاع متبرکه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه همایش لبیک یا حسین همزمان با ورود امام حسین (ع) به کربلا برگزار می شود، افزود: این همایش با تجمع عزاداران حسینی در میدان شهدا آغاز می شود و راهپیمایی تا بقعه امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون ادامه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: همایش بصیرت عاشورایی با حضور دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) در 71 بقعه شاخص استان مرکزی همراه با سخنرانی خطبا و روضه خوانی و سینه زنی برگزار می شود.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه برای برگزاری این برنامه 90 مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام می شوند، اضافه کرد: از این تعداد 30 مبلغ از قم و 60 طلبه و روحانی بومی با هدف آشنایی هرچه بیشتر اقشار جامعه با قیام امام حسین (ع) و اهداف ایشان در نقاط مختلف استان سخنرانی می کنند.

برگزاری همایش رهروان زینبی در استان مرکزی

وی همچنین از برگزاری همایش رهروان زینبی در اراک خبر داد و افزود:این تجمع با حضور بانوان دوستدار ائمه معصومین (ع) و حضرت زینب (س) از میدان شهدا  آغاز و تا بقعه امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون (س) اراک ادامه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هدف از برگزاری این همایش را آغاز قیام فرهنگی اباعبدالله الحسین (ع) و خطبه تاریخی حضرت زینب (س) و ترویج و گسترش قیام فرهنگی ایشان بین اقشار جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام عباسیان اعلام کرد: در این مراسم پرچم متبرک گنبد اباعبدالله الحسین (ع) توسط بانوان از میدان شهدا به سمت بقعه امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون (س) اراک حرکت داده می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا