گوناگون

مجموعه چندمنظوره فرهنگی ورزشی شهربانو در تبریز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه چندمنظوره فرهنگی ورزشی شهربانو از پروژه‌های هدفمند شهرداری منطقه 10 است که با عرصه هزار و 50 مترمربع و زیربنای هزار و 200 مترمربع، شامل بخش‌های مختلف سالن ورزشی چندمنظوره فوتبال، هندبال، هنرهای رزمی، شطرنج، بدنسازی، تنیس، ایروبیک و همچنین امکانات جنبی ساختمان مدیریت و رختکن احداث شده است.

عملیات اجرایی این مجموعه ورزشی به عنوان نخستین مجموعه اختصاصی ورزشی بانوان در حوزه شهرداری منطقه10 و با اعتبار 12 میلیارد ریال و در مدت 14 ماه اجرا و به اتمام رسیده است.

توسعه زیرساخت های ورزشی گامی در ارتقای سلامتی شهروندان است

شهرام دبیری بعد از ظهر چهارشنبه در این مراسم با اشاره به تلاش شورا و شهرداری در ارتقای شاخص های سلامتی شهروندان تبریزی گفت: در کنار ایجاد خانه‌های سلامت، توسعه زیرساخت‌های ورزشی نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های سلامتی شهروندان خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه ورزش بانوان به شدت مورد تاکید این مجموعه است، گفت: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و بنابراین توسعه امکانات ورزشی باید با در نظر گرفتن همین نسبت مورد توجه واقع شود.

وی ادامه داد: اگر به فکر سلامتی بانوان هستیم باید در تمامی مناطق سالن های چندمنظوره ورزشی برای این افراد ایجاد کنیم زیرا بانوان نمی توانند در فضاهای عمومی به ورزش بپردازند.

b7003

دبیری افزود: امیدواریم بانوان نیز از افتتاح سالن های این چنینی استقبال لازم را داشته باشند تا شهرداری مصمم تر از گذشته در جهت افتتاح سالن های ورزشی بانوان قدم بردارد.

وی همچنین از همکاری نزدیک بین شهرداری و شورای شهر خبر داد و گفت: شهرداری تبریز و شورای اسلامی شهر، در کنار یکدیگر، در تقویت مناطق کم‌برخوردار مصمم و یکدل هستند.

اماکن ورزشی برای بانوان افزایش یابد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز با بیان ضرورت افزایش اماکن ورزشی در تبریز گفت: رفع محدودیت فضا و مکان ورزش ویژه بانوان، باید با توجه توام به ملزوماتی از قبیل مهد کودک مورد باشد.

اکرم حضرتی افزود: با توجه نقش محوری بانوان در نظام خانواده، توسعه ورزش در میان این قشر، در سلامت و نشاط خانواده تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان این‌که بانوان از افسرده‌ترین اقشار جامعه به شمار می‌روند، گفت: رفع این معضل، نیازمند تقویت رویکردهای فرهنگی و اجتماعی ویژه بانوان است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: مدیریت امور بانوان شهرداری تبریز باید در کنار سایر ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری، اجرای برنامه های موثر حوزه بانوان را مورد توجه قرار دهد.

توسعه مناطق کم برخوردار باید شتاب بگیرد

رئیس شورای اسلامی استان نیز در این مراسم گفت: تسهیل در روند ترافیکی شهر، تقویت زیرساخت‌های ایمنی، تنظیم ساز و کار هدایت آب‌های سطحی و به طور کلی افزایش شاخص‌های آسایش عمومی، تنها در حالی میسر خواهد بود که مسیرهای ارتباطی شهر را توسعه دهیم.

احتشام حاجی‌پور توسعه مسیرهای ارتباطی شهر را لازمه ارتقای شاخص‌های مختلف عمرانی و اجتماعی دانست و گفت: این رویکرد، علاوه بر مسیرهای پیش‌بینی شده در طرح تفضیلی، باید با احداث خیابان‌های جدیدی که از معیارهای فنی و کارشناسی لازم، برخوردار باشند، مورد توجه واقع شود.

b7010

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه مناطق کم‌برخوردار، نیازمند توزیع اعتبارات بر مبنای میزان برخورداری مناطق مختلف شهری است.

حاجی‌پور تصریح کرد: اختصاص بودجه عمرانی مناطق برخوردار و توسعه یافته به مناطق کم‌برخوردار، توسعه متوزان شهر را در پی خواهد داشت. 

تقویت زیرساخت های ورزشی سیمای شهر را تغییر می دهد

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: تقویت زیرساخت‌های عمرانی در حوزه‌های متعدد ورزشی و فرهنگی، در کنار توجه جدی به موضوع بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی، در آینده‌ای نزدیک منجر به تغییر سیمای کلی این مناطق خواهد شد.

اسماعیل‌ چمنی ادامه داد: اراده محرومیت‌زدایی در سمت‌و‌سوی بودجه سال 93  بارز بوده و توجه به زیرساخت‌های ورزشی از محوری‌ترین قسمت های آن است.

وی با ارزشمند خواندن اهتمام شهرداری تبریز در احداث این مجموعه، اظهار داشت: احداث این مجموعه ارزنده، تنها با تکیه بر بودجه‌های رایج  میسر نبوده و تکمیل و بهره‌برداری از آن، نشان‌دهنده عزم شهرداری در رسیدگی اساسی به مناطق کم‌برخوردار است.

چمنی افزود: احداث مجموعه ورزشی شهربانو، به عنوان نخستین مرکز ورزشی ویژه بانوان در حوزه شهرداری منطقه 10، گامی مهم و تعیین‌کننده در تقویت و توانمندسازی این منطقه است.

پیشبرد بودجه باید در جهت توجه به مناطق کم برخوردار شهر باشد

عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با تاکید بر اجرای برنامه‌های عمرانی با محوریت توسعه متوازن شهری، گفت:  بدون در اختیار داشتن بودجه لازم، نمی‌توان حرکت‌های سازنده و موثر را در مناطق محروم پایه‌ریزی کرد.

 علی شیاری خاطرنشان کرد: در گذشته نه چندان دور، احداث چنین مرکز مجهز ورزشی، حتی تصور نیز نمی‌شد با این حال، با تلاش شهرداری تبریز، این دستاورد ارزنده عمرانی ورزشی، امروز محقق شده است.

b7006

وی با بیان این که متاسفانه در سال‌های اخیر، توجه جدی به مناطق کم‌برخوردار از سوی دستگاه‌ها و مجموعه های مختلف اجرایی نشده‌است، تاکید کرد: ایجاد تحول در چهره عمرانی و وضعیت اجتماعی این مناطق نیازمند تلاش ویژه است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: به این منظور، تدوین بودجه، باید به صورت متمرکز و بر اساس نیازهای عمرانی، اجتماعی، بهداشتی و ورزشی مورد توجه قرار گیرد.

شیاری با تاکید بر اجرای برنامه‌ها بر مبنای ایجاد توسعه متوازن شهری گفت: باید بودجه را به سمتی پیش ببریم که بخش عمده آن صرف مناطق کم‌برخوردار باشد.

توجه ویژه شهرداری منطقه 10 به توسعه امکانات ورزشی

شهردار منطقه 10 تبریز نیز با اشاره به توجه ویژه شهرداری این منطقه به توسعه امکانات ورزشی گفت: در سطح این محدوده، 11 سالن ورزشی برای فعالیت آقایان احداث شده و مجموعه چندمنظوره فرهنگی ورزشی شهربانو، نخستین سالن ورزشی ویژه بانوان در حوزه منطقه 10 است.

باقر خوشنواز با بیان این که حدود 80 درصد از وسعت حوزه منطقه 10 شهرداری را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، افزود: با این وجود پیشرفت های چشمگیری در یک سال اخیر در تقویت بافت فرسوده و ارتقای شاخص‌های فرهنگی و ورزشی صورت گرفته است که احداث مجموعه چندمنظوره ورزشی شهربانو از آن جمله است.

وی ادامه داد: در شش ماه گذشته، حدود 280 میلیارد ریال، صرف تقویت زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی حوزه شهرداری منطقه 10 شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا