گوناگون

امضای تفاهم‌نامه اولیه ساخت آزادراه تبریز- بازرگان بین ایران و ترکیه

تفاهم‌نامه اولیه ساخت آزادراه تبریز- بازرگان با حضور استاندار آذربایجان شرقی به امضای مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرعامل شرکت BERGiz‌ ترکیه رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، بر اساس این تفاهم‌نامه، شرکت ترکیه‌ای BERGiz تامین 65 درصد از منابع مالی مورد نیاز برای ساخت این پروژه شامل مطالعات، طراحی، ساخت و مهندسی و تاسیسات جانبی مورد نیاز را بر عهده خواهد داشت و 35 درصد مابقی نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد.

طول آزاد راه تبریز- بازرگان 255 کیلومتر شامل شش خط رفت و برگشت است که شرکت ترکیه‌ای در مدت چهار ماه کار مطالعه و برآورد هزینه احداث آن را انجام خواهد داد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که با حضور سرکنسول ترکیه در تبریز برگزار شد، گفت: با توجه به توانمندی و علاقمندی طرف ترک، با یکی از شرکت‌های این کشور برای احداث آزادراه تبریز- بازرگان توافق کردیم.

اسماعیل جبارزاده افزود: امیدوارم با انجام مراحل صدور مجوزهای لازم برای اجرای طرح در وزارت راه و شهرسازی، قرارداد نهایی امضا و عملیات اجرایی پروژه به زودی آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع حدود چهار سال برای انجام مطالعات و احداث پروژه پیش‌بینی شده است.

جبارزاده تاکید کرد: آذربایجان شرقی و ترکیه کارهای بزرگی به صورت مشترک را انجام داده‌اند و امیدوارم این پروژه نیز شروع مجددی برای کارهای بزرگتر در آینده باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا