Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوری

برگه درخواست استخدامی استیو جابز به حراج گذاشته شد + عکس

برگه درخواست استخدامی استیو جابز در حالی با رقمی نجومی به حراج گزاشته شده است که استیو جابز قبل از تاسیس شرکت اپل در سال 1976 مانند هر جوان دیگری در جستجوی شغل بود تا بتواند مخارج خود را تامین کند و حالا قرار است نخستین برگه درخواست استخدامی وی به حراج گذاشته شود.

استیو جابز در این برگه A4 که در واقع نخستین برگه درخواست استخدامی استیو جابز نیز هست ، به سوالاتی همچون نام و نام خانوادگی، آدرس، تحصیلات، مشاغل قبلی ، مهارت های حرفه ای ، گواهینامه رانندگی ، مهارت های خاص و علائق خود پاسخ داده است.

قرار است به زودی برگه درخواست استخدامی استیو جابز در یک حراجی در بوستون در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و قیمت اولیه فروش آن 50 هزار دلار خواهد بود. جابز در آن زمان ترک تحصیل کرده و از تحصیل در کالجی در پرت لند در ایالت اورگان آمریکا منصرف شده بود.

استیون پاول جابز Steven Paul Jobs متولد 24 فوریه 1955 در سان‌ فرانسیسکو ، کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود که وی در سال 1976، و در سن 21 سالگی به‌ همراه دوستش استیو وزنیاک 26 ساله ، کمپانی اپل را تأسیس کردند.
برگه درخواست استخدامی استیو جابز
تصویری از نخستین برگه درخواست استخدامی استیو جابز

جابز در آن سال ها در کلاس های مختلفی مانند خطاطی و برخی کلاس های هنری دیگر شرکت کرد و خود وی بعدها اذعان کرد که حضور در دوره های خطاطی تاثیر شگرفی بر شکل گیری حروف تایپی رایانه های مک و فونت های موجود در آن گذاشت.

جابز در این درخواست استخدام، فناوری الکترونیک و مهندسی طراحی را هم از جمله مهارت های خاص خود برشمرده و البته برخی اغلاط نوشتاری نیز در این تقاضانامه به چشم می خورد.

اطلاعاتی در دست نیست که نشان دهد جابز با پر کردن این فرم به دنبال استخدام در چه پست سازمانی بوده است. وی در نهایت از سال 1974 در شرکت آتاری مشغول به کار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا