گوناگون

بزرگترین بانک تجاری اوکراین هک شد

گروهی از هکر ها اعلام کردند که به بزرگترین بانک تجاری اوکراین حمله کردند.

به گزارش ایرنا از رویترز، این خبر ساعاتی پیش توسط گروهی از هکر ها به نام Green Dragon در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد.

این حمله سایبری باعث شد که صفحات بانک Privatbank اوکراین برای چند ساعت بارگذاری (load) نشود و به مشتریان به صورت تصادفی (random) خدمت رسانی کند.

هکرها ادعا کردند که موفق به دسترسی به سیستم های بانک و حساب مشتریان شدند. اگر این گفته درست باشد، هکرها می بایست از چند سیستم مختلف استفاده کرده باشند؛ زیرا خدمات پرداخت و وب سایت بانک دارای دو زیرساخت متفاوت هستند.

هکرها اعلام کرده اند که انگیزه آنان از حمله به سایت بانک، Igor Kolomoisky ، صاحب بانک بوده است که به گفته آنان، حامی اصلی اقدامات جنگی در منطقه جنوب شرق اوکراین است.

رسانه های خبری روسیه، به رغم از کارافتادن وب سایت بانک تا ساعت 3 بعد از ظهر دیروز (دوشنبه)، حمله سایبری به بانک Privatbank را تکذیب کردند. ولی صدای روسیه گزارش داد که سایت روسی بانک تا ساعت 6 بعد از ظهر قادر به خدمات رسانی به مشتریان نبوده است.

هکر ها طبق بیانیه ای به رسانه های روسیه اعلام کردند که هدف آنان از حمله سایبری به بزرگترین بانک اوکراین، واردکردن ضرر به مشتریان نیست بلکه می خواهند با بلوکه کردن پول در حساب، از کشتار غیر نظامیان در دو منطقه Donetsk و Lugansk جلوگیری کنند تا Kolomoisky صاحب بانک، قادر به تامین هزینه های جنگ و برداشت سود حاصل از آن نباشد. طبق گزارشات، صاحب بانک Privatbank اوکراین سوخت را به قیمت سه برابر به ارتش می فروشد و درآمد هنگفتی از این راه کسب می کند.

هکرها به مشتریان اعلام کرده اند که تا تاریخ 4 ژوئیه فرصت دارند که وجوه خود را از بانک برداشت کنند، در غیر اینصورت تمام موجودی بانک در اوکراین مورد استفاده قرار می گیرد.

اطلاعات زیادی در مورد هکرهای Green Dragon در دسترس نیست و حساب توییتر آنان فقط برای هدف حمله سایبری بانک ایجاد شده است.

تنها پیام به جا مانده از هکرها در توییتر به شرح زیر است :

“افتخار می کنیم که مسئول هک بانک PrivatBank هستیم زیرا این بانک متعلق به فردی است که اسپانسر اصلی جنگ در شرق اوکراین است.”

Privatbank بزرگترین بانک تجاری اوکراین است که براساس رده بندی مجله آمریکایی Global Finance، عنوان بهترین بانک اوکراین را در سال 2014 به خود اختصاص داده است.

این بانک چندی پیش کمک مالی هنگفتی از صندوق بین المللی پول و وزارت دارایی اوکراین دریافت کرد.

به گزارش سرویس خبری ITAR-TASS، 13.6 میلیون حساب انفرادی و 325 هزار حساب مربوط به شرکت های بزرگ در این بانک وجود دارد و سرمایه آن از آغاز سال جاری حدود 2 میلیارد دلار بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا