Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

نگاهی به ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور جهان + عکس

فرایند ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور جهان، با بیش از ۲۳ هزار صفحه خورشیدی روی سطح منبع آب کوئین الیزابت دوم در حالی توسط یک شرکت ژاپنی در حال ساخت است که انتظار می‌رود این مزرعه که که ابعادی برابر هشت میدان فوتبال دارد، سالانه ۵٫۸ میلیون کیلووات برق تولید کند. از این انرژی برای تامین برق مورد نیاز مرکز تصفیه آب در نزدیکی مزرعه خورشیدی استفاده خواهد‌شد.با میهن پست همراه شوید.

به گفته شرکت آب تیمز، ساخت این مزرعه خورشیدی شناور که وسعتی برابر ۱۳ کیلومتر دارد، در اواخر ماه مارس به پایان خواهد‌رسید. وسعت پنل‌های خورشیدی شناور در این نیروگاه برابر ۵۷۵۰۰ متر مربع خواهد‌بود.

میزان برق تولید شده در این نیروگاه برابر برق سالانه مصرفی ۱۸۰۰ خانه مسکونی است. منبع آبی که نیروگاه روی آن ساخته می‌شود، تحت نظر شرکت آب تیمز قرار دارد اما بودجه ساخت نیروگاه توسط شرکت انرژی خورشیدی Lightsource تامین شده‌است.

پیش از این بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور اروپا در هاید منچستر افتتاح شده‌بود. وسعت این نیروگاه شناور ۴۵۵۰۰ متر مربع است،‌اما این نیروگاه و نیروگاه جدید در کنار بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان ذره‌ای کوچک به چشم می‌آیند. شرکت ژاپنی کیوکرا درحال ساخت بزرگترین نیروگاه شناور خورشیدی روی سد یاماکورا است که در نهایت وسعتی برابر ۱۸۰ هزار متر مربع خواهد‌داشت.

منبع: gizmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا