Mihanpostپیشنهاد سردبیرفرهنگی

دنیای مجازی آخرین نسخه چاپی روزنامه انگلیسی ایندیپندنت را ورق زد ؟

ایندیپندنت روزنامه ی صبح بریتانیا و چاپ لندن است و این روزنامه در اکتبر ۱۹۸۶ تاسیس و نام آن نیز به عنوان روزنامه‌ای معروف و معتبر در کشور انگلیسی در میان سایر روزنامه های کشور دیده می شود که این روزها و به دلیل تسلیم شده در مقابل دنیای مجازی آخرین نسخه چاپی خود را منتشر و انگلیسی ها دیگر روزنامه‌ای چاپی به نام ایندیپندنت را لمس نخواهند کرد و از این پس تنها به شکل اینترنتی فعالیت می کند. با میهن پست همراه شوید.


روز شنبه روزنامه ایندیپندنت انگلیس درحالی آخرین نسخه چاپی خود را در اختیار مخاطبین خود قرار داد که به دلیل مشکلات اقتصادی و نفوذ قدرتمند دنیای مجازی دلیل توقف چاپ این روزنامه معروف انگلیسی اعلام شده است. مدیران روزنامه می گویند که تیراژ و فروش نسخه های کاغذی روزنامه‌ها سال به سال در مسیر کاهش قرار دارند.

لازم است بدانید که قبل از این هم تعداد مهمی از روزنامه های مهم جهان به دلیل مشکلات اقتصادی چاپ کاغذی را متوقف و به ادامه فعالیت صرفا اینترنتی – دیجیتالی اکتفا کرده بودند.

اگر چه توقف انتشار نسخه چاپی روزنامه ایندیپندنت ۳۰ ساله، خبر خوبی برای دنیای واقعی مخاطبینش نبود اما این روزنامه در آخرین سرمقاله نسخه کاغذی اش در روز شنبه نوشت: “ما این تحول جسورانه به سمت روزنامه نگاری کاملا دیجیتالی را به یاد خواهیم آورد؛ تحولی که به عنوان الگو مورد پیروی دیگر روزنامه های جهان قرار خواهد گرفت.”

در این میان در بخش دیگری از این سرمقاله آمده است: “امروز چاپخانه ها متوقف شدند. جوهر خشک شد و به زودی صدایی از کاغذها به گوش نخواهد رسید … اما با بسته شدن یک فصل، فصل دیگری آغاز می شود و ایندیپدنت روحیه شکوفایی را ادامه خواهد داد.”

روزنامه ایندیپندنت در اکتبر ۱۹۸۶ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۰ طی تغییر و تحولاتی تحت مالکیت الکساندر لبدف درآمد که البته در سال های اخیر نیز همانند سایر نقاط مختلف دنیا روزنامه های انگلیس نیز با کاهش شدید تیراژ همراه بودند این در حالی است که اوج تیراژ و فروش روزنامه ایندیپندنت در سال ۱۹۸۹ بود که فروشش به ۴۲۰ هزار نسخه در روز رسید و این روزنامه قبل از توقف انتشار آخرین نسخه چاپی خود حتی از فروش ۴۰ هزار نسخه در روز نیز ناتوان بوده است.

منبع: independent

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا