گوناگون

بسته حمایتی بانک مرکزی با هدف حمایت از تولید تدوین شود

81169911 5705961

به گزارش خبرنگار ایرنا، حاجی عباسی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان کردستان در سنندج افزود: بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی باید از بخش تولید حمایت جدی کند اما با این بسته و سیاست های آن، عملا واحدهای تولیدی ورشکست می شوند.

وی خواستار بازنگری در این بسته و توجه به بخش تولید شد و گفت: حمایت و تقویت بخش خصوصی منجر به ایجاد شغل و افزایش درآمد مردم می شود.

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات بانک ها و اهلیت نداشتن سرمایه گذاران در استان به عنوان معضلاتی اشاره کرد و گفت: برخی افراد واقعا سرمایه گذار نبودند و به روند کار آشنایی نداشتند و به این دلیل ورشکست شدند و مشکلات فراوانی برای سیستم بانکی و استان درست کرده اند.

حاجی عباسی با اشاره به اینکه برخی از این سرمایه گذاران هفت سال است پول بانک را برده و تاکنون یک ریال هم پرداخت نکرده اند، گفت: بانک ها حامی تولید و سرمایه گذاری هستند به شرطی که سرمایه گذار این کاره باشد و اهلیت داشته باشد.

رییس کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی کردستان گفت: بانک ملی در کردستان در سه سال اخیر 40 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی تنها به مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده است.

به گفته وی در سال 92 نیز این بانک 18 هزار فقره وام ازدواج در استان پرداخت کرده و این نشان می دهد که بانک ها راغب به کمک به سرمایه گذاری هستند.

وی در پایان از دارندگان ارز در استان خواست با سپرده گذاری در بانک علاوه بر دریافت سود، به سیستم بانکی در جهت سرمایه گذاری و حمایت از بخش تولید در استان کمک کنند.ک/3

7346/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا