Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

بشقاب پرنده های ناشناس که پنتاگون برای نخستین بار تصاویر آنها را منتشر کرده

برای تماشای نخستین تصاویر از بشقاب پرنده های ناشناس که به تازگی توسط پنتاگون منتشر شده آماده هستید؟ اشیائی روی هوا در حال پرواز که هیچکس اطلاعات و جزئیاتی از آنها وجود ندارد.

پنتاگون روز دوشنبه برای اولین بار سه ویدیو طبقه بندی شده را منتشر کرد که نشان می دهد خلبانان نیروی دریایی ایالات متحده با اشیاء پرنده ناشناس یا همان بشقاب پرنده ها روبرو شده اند. این ویدیوها بی کیفیت که به گفته پنتاگون « پدیده های هوایی نامشخص » را به تصویر می کشند قبلاً نیز توسط برخی رسانه های خبری منتشر شده و ادعا می شد آنچه در این تصاویر دیده می شود مربوط به بشقاب پرنده یا اشیاء پرنده شناسایی نشده (UFO) است.

بشقاب پرنده های ناشناس

سازمان پنتاگون می گوید که این ویدیوها را برای «روشن سازی هر گونه سوء تعبیر توسط عموم مردم در مورد واقعی بودن یا نبودن چیزهایی که در ویدیو ها دیده می شود » منتشر کرده است. در ادامه بیانیه پنتاگون چنین آمده که این ویدیوها در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ نیز به طور غیرقانونی منتشر شده بودند و هنوز هم اشیاء پرنده ای که در آن ها به چشم می خورند شناسایی نشده باقی مانده اند. این سه ویدیو، اشیائی شبیه بشقاب پرنده را در جریان پروازهای آموزشی خلبانان در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ به تصویر کشیده اند. این ویدئوها توسط روزنامه نیویورک تایمز به انتشار رسیده بودند که البته در آن زمان مورد تکذیب قرار گرفتند.

بشقاب پرنده های ناشناس

دو مورد از ویدیوها در سال ۲۰۱۷ توسط نیویورک تایمز منتشر شده و انتشار ویدیو سوم نیز توسط یک رسانه و سازمان علمی خصوصی صورت گرفته بود. انتشار این تصاویر توسط پنتاگون به اعتبار ویدیوهای قبلی افزوده و گمانه زنی ها در مورد برخورد انسان با موجودات فضایی در سال های اخیر را افزایش می دهد. نکته قابل ذکر این که نیروی دریایی ایالات متحده دستورالعمل های خاصی برای گزارش مشاهده بشقاب پرنده ها نیز دارد.

منبع: theguardian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا