Mihanpostپیشنهاد سردبیردیدنی هاگوناگون

بهترین فیلم های ترسناک جهان که می توانید تماشا کنید

بهترین فیلم های ترسناک جهان را در این مطلب از میهن پست معرفی خواهیم کرد. با شروع فصل تابستان احتمالا زمان بیشتری برای تماشای فیلم داشته باشید.

فیلم ترسناک یکی از محبوب ترین ژانرهای سینمایی است که همواره مورد توجه سینماروها بوده است. ژانر وحشت برای مدت ها در قالب یک ژانر کم هزینه با فیلم هایی درجه دوم قرار می گرفت اما رفته رفته به یک ژانر هنری تبدیل شده و دستکم در یک دهه اخیر فیلم هایی در این ژانر ساخته شده که از بهترین فیلم های قرن بیست و یکم به شمار می آیند. وقتی پای بهترین فیلم های ترسناک به میان می آید هر کسی ذائقه و معیارهای خاص خودش را دارد به همین دلیل تهیه فهرستی از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما که همگی بر سر آن توافق داشته باشند غیرممکن به نظر می رسد. با این وجود در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما آشنا کنیم که کمتر کسی می تواند در جذابیت و کیفیت آن ها شبهه ای وارد کند.

Halloween

فیلم ترسناک کلاسیک اورجینال Halloween نسبت به بسیاری از دنباله هاو راه اندازیهای مجدد بی پایان خود از خشونت، خونریزی و زرق و برق کمتری برخوردار بود. این فیلم داستان شخصی به نام مایکل مایرز را روایت می کند که در کودکی والدین خود را کشته و در بیمارستان روانی بستری می شود. او در بزرگسالی از این مرکز بیماران روانی گریخته و بار دیگر به کشتار روی می آورد. چیزی که نسخه اورجینال Halloween را از فیلم های ترسناک خود ترسناک تر می سازد این است که این فیلم ترکیبی از واقع گرایی و مفاهیم ماوراءالطبیعه است. مایرز بدون شک یک شخصیت انسانی است اما همزمان چیزهایی که یک انسان باید داشته باشد را در خود ندارد. او توقف ناپذیر بوده و تنها قدرت فراانسانی اش تنها دیوانگی و سایکوپات بودنش است. ماسک بی احساس و موسیقی متن ساده اما ترسناک جان کارپنتر این شخصیت ترسناک را بیش از پیش ترسناک می سازد.

بهترین فیلم های ترسناک جهان
بهترین فیلم های ترسناک جهان

Nightmare on Elm Street

در مقابل مایکل مایرز و در تضاد با او از هر جهت، فردی کروگر یک شخصیت پرحرف و اجتماعی است. هر چه دنباله های بیشتری از او ساخته می شود فردی کروگر مضحک تر می شود اما نسخه اورجینال Nightmare on Elm Street به شکلی واقعی ترسناک بود. فردی کروگر یک قاتل و سوء استفاده گر جنسی از کودکان بوده که توسط پلیس به دلایل خاص آزاد شده و سپس توسط گروهی از والدین محلی به قتل می رسد. اما وقتی که فردی کروگر در خواب به سراغ کودکانشان آمده و در تاریکی به کشتارهایش ادامه می دهد والدین می فهمند که مرتکب اشتباه بزرگی شده اند.

بهترین فیلم های ترسناک جهان

Night of the Living Dead

فیلمی که آغازگر ژانر زامبی مدرن بود از مردگان متحرک خود با عنوان زامبی یاد نمی کرد. در سناریو فیلم ترسناک Night of the Living Dead، جورج رومرو برای این مردگان زنده شده از عنوان «غول ها» استفاده می کند. رومرو با جمع آوری ۶۰۰۰ دلار اولین فیلم بلند خود را ساخت، فیلمی که برای همیشه دورنمای ژانر وحشت را تغییر داد. داستان فیلم بسیار ساده است: خواهر و برادری به سر قبر پدرشان می روند اما با کسانی روبرو می شوند که در واقع مدت ها قبل مرده بودند. این دو همراه با گروه دیگری از بازماندگان هجوم مردگان زنده شده در داخل یک خانه مزرعه ای پنهان می شوند. این فیلم عموماً به عنوان انتقادی از روابط بین نژادی در ایالات متحده و جنگ ویتنام در نظر گرفته می شود اما همانند بهترین فیلم های ترسناک، این اشاره اجتماعی را با یک حس وحشت توده ای ترکیب می سازد.

بهترین فیلم های ترسناک جهان
بهترین فیلم های ترسناک جهان

The Exorcist

فیلم ترسناک The Exorcist از نگاه بسیاری از منتقدان و طرفداران ژانر وحشت ترسناک ترین فیلم تاریخ سینماست. این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام نوشته ویلیام پیتر بلتی ساخته شده، داستان کودکی را روایت می کند که به تسخیر یک روح شیطانی درآمده و یک تیم دونفره از کشیش ها برای بیرون کشیدن این روح خبیث از بدن او به بالینش می آیند. این فیلم در زمان انتشار در ده بخش نامزد جایزه اسکار شد؛ از جمله بهترین فیلم که آن را به اولین و یکی از معدودترین فیلم های ترسناکی که در این بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شده تبدیل می سازد. بازی پرتنش و جلوه های ویژه ترسناک چنان فیلم موثری ساخته که گفته می شود ساخت فیلم هم نفرین شده بود. تقریباً تمام کسانی که در این فیلم نقش داشتند در طی فرآیند ساخت فیلم مجروح یا بیمار شده یا مرگ یکی از عزیزانشان را تجربه کردند. حتی مکان اصلی ساخت فیلم آتش گرفته و تقریباً به طور کلی سوخت.

بهترین فیلم های ترسناک جهان

Suspiria

فیلم ترسناک Suspiria اولین فیلم داریو آرجنتو نبود اما بدون شک بهترین فیلم او و یکی از زیباترین آن هاست. یک آمریکایی به آلمان سفر می کند تا به یک آکادمی شناخته شده رقص باله بپیوندد اما خیلی زود متوجه می شود که این آکادمی توسط جادوگران اداره می شود. این فیلم غرق در رنگ های جیغ و به خصوص رنگ قرمز یکی از بهترین و ماندگارترین سکانس های مرگ سینمای مدرن را در خود دارد، جایی که یک زن چندین بار مورد حمله قرار گرفته تا اینکه طنابی دور گردنش انداخته شده و از پنجره سقفی بیرون انداخته می شود. این فیلم پر از خشونت و خونریزی با موسیقی متنی از گروه ایتالیای گوبلین بسیار هیجان انگیز، ترسناک و یک شاهکار فیلمسازی است.

بهترین فیلم های ترسناک جهان

منبع: syfy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا