Mihanpostپیشنهاد سردبیردیدنی هاعکس

تصاویر دیدنی از کره زمین که از آنها حیرت خواهید کرد

تصاویر دیدنی از کره زمین را در حالی در این مطلب از میهن پست برای شما آماده کرده ایم که طبیعت این روزها با انتشار ویروس کرونا فرصت این را یافته تا کمی خود را بازسازی کند.

گاهی پیش می آید که نظرات بعضی از آدم ها در مورد کره زمین انسان را غافگیر می کند! این که دیگر زمین زیبایی خودش را از دست داده است و یا این کره خاکی در حال انحطاط است. در این واقعیت شکی نیست که باید بیش از پیش مراقب زمینی که بر آن قدم می گذاریم باشیم اما زمین همچنان زیبایی های خودش را دارد در تصویرهای زیبا از زمین که به شرح آن می پردازیم، این واقعیت برای همه ما که زمین هنوز هم جای خارق العاده ای است ثابت می شود.

زیبایی بی نظیر طبیعت

فضاهای طبیعی زمین و حیات وحشی که چه قدم از دور از آن و چه مانند استرالیا در دل آن زندگی می کنیم بخش عظیمی از زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده و ما را در قلب ظریف خود حفظ کرده است. وقتی دست اندازی ها، فجایع طبیعی، تغییرات آب و هوایی و حتی ویروسی مانند ویروس کرونا در حال ایجاد ضایعه های وحشتناکی در طبیعت هستند روی خوش سکه با تمام مصیبت ها این است که بیش از گذشته ما را نسبت به اهمیت محیط زیست و آن چه که باید حفاظت شود بیدار تر و هوشیار تر می کند. با حفاظت از محیط زیست، می توانیم به این اطمینان برسیم که محیط زیست با تمام شاخصه هایش در آینده هم از آن ما خواهد بود. این نگهداری آن اندازه که ما فکر می کنیم سخت نیست. کافی است تا کمی با طبیعت همراه شویم و به حرفش گوش دهیم.

تصاویر دیدنی از کره زمین
تصاویر دیدنی از کره زمین

فیل های آسیایی یکی از تصویرهای زیبا از زمین

فیل ها موجوداتی شگفت انگیز هستند. هیچ وقت فراموش نخواهید کرد تجربه ای را که از هوشمندی این حیوانات می بینید که چگونه با خرطوم خود شی ای کوچک را برای سرگرم کردن شما از زمین بلند می کنند و برای تان سر تکان می دهند. گرچه این واقعیت را نباید فراموش کرد که فیل های آفریقایی در معرض خطر هستند. البته لازم به ذکر است که فیل های آسیایی در معرض خطری بزرگ تر قرار دارند. هنوز که هنوز است، فیل ها به خاطر عاج و پوست شان شکار می شوند و به همین دلیل خطر انقراض این گونه در هند بیش از هر جای دیگر در جهان است. کشورهایی مانند تایلند، در حال حاضر، از هر دو گونه دست آموز و وحشی فیل ها محافظت می کند و همچنین بسیاری فیل هایی که در پارک های خود حفاظت می کند جز دسته فیل هایی بوده اند که از دست صنایع چرم سازی و زیورآلات نجات پیدا کرده اند. گرچه، پاندمی کرونا چالش های جدیدی را در پی داشته است؛ یکی از این چالش ها ، کم شدن سفرها و میزان گردشگران به پارک های ملی کشورهایی مانند تایلند بوده است که در مقابل آن، به خاطر بازدیدهای لغو شده، هزینه های هنگفت نگه داری از این حیوانات که با پول های گردشگران تامین می شد جای خالی اش به شدت احساس می شود و پارک های ملی را برای صرف هزینه برای نگهداری از این حیوانات دچار چالش کرده است. البته از زمان شیوع کرونا، انجمن هایی بوده اند که هزینه درمان و تهیه غذا و نیروی نگهداری از فیل ها را تا حدی تامین کرده اند.

تصاویر دیدنی از کره زمین
تصاویر دیدنی از کره زمین

کوسه نهنگ ها در عمق آب

یکی از تصویرهای زیبا از زمین به این گونه کمیاب و البته در حال انقراض تعلق می گیرد. کوسه نهنگ ها تنها یکی از گونه های بزرگ در میان آبزیان و به طور کلی، جان داران طبیعت نیستند. آن ها ماهیان بزرگ در اعماق اقیانوس ها هستند که اندازه هر کدام شان به اندازه یک اتوبوس است! این تنها یکی از حقایقی است که در مورد کوسه نهنگ ها می دانستید. اتحادیه بین المللی نگهداری از طبیعت این گونه از آبزیان را یکی از گونه های در حال انقراض معرفی کرده است. جمعیت کوسه نهنگ ها به خاطر ماهیگیری های غیرمجاز، تغییرات آب و هوایی و آلودگی کشتی ها در حال کم شده است. اگر برای سفر به کشورهایی می روید که هم مرز با اقیانوس هستند و به اتفاق یکی از این کوسه نهنگ ها را دیدید و از تماشای آن لذت بردید، در گوشه چشم داشته باشید که این گونه در حال انقراض است.

تصاویر دیدنی از کره زمین

صخره های مرجانی، زینت طبیعت

چه آن ها از پشت عینک های غواصی در اعماق آب ببینید و چه در ساحل، چشم نواز هستند. انگار که لباسی بر تن زمخت صخره ها کشیده اند. این صخره های مرجانی در جاهایی مانند هندوراس، گرناد لاینز و استرالیا دیده می شوند. البته باید گفت که استرالیا خانه بزرگ ترین صخره های مرجانی در جهان است. متاسفانه تغییرات آب و هوایی و بالا رفتن دمای اقیانوس ها باعث شده تا بسیاری از این صخره های مرجانی، انگل زده و تبدیل به خز بشوند. سازمان حیات وحش جهانی در یکی از گزارشات اش به این نکته اشاره می کند که وضعیت صخره های مرجانی بسیار بغرنج است و هر جا که صخره ای مرجانی به رنگ سفید دیدید، بدانید که آن صخره و تمام مرجان هایش مرده اند. یکی از فاجعه بار ترین قسمت ها در زمان مرگ این صخره ها این است که آن ها یکی از غنی ترین منابع غذایی آبزیان هستند و مرگ آن، مرگ گونه های بسیاری از ساکنان آب را هم شامل می شود. ما می توانیم در زمانی که به کشورهایی مانند استرالیا سفر می کنیم و می خواهیم در اقیانوس تنی به آب بزنیم، از کرم ضد آفتاب مرجانی استفاده کنیم تا حل شدن کرم های ضد آفتاب عادی ما به این صخره ها آسیبی وارد نکند.

تصاویر دیدنی از کره زمین

اقیانوس ها، به وجود آورندگان زمین

هشتم ماه جون هر سال، روز جهانی اقیانوس ها است. این نام گذاری هر چیز که نداشته باشد این واقعیت را که اقیانوس ها با تمام عظمتشان به کمک نیاز دارند را به ما یادآوری می شود. خوب است برای چندمین بار به این نکته که اقیانوس ها بدنه اصلی کره زمین را تشکیل می دهند اشاره کنیم و اهمیت حضورشان را قدر بدانیم. هر انسانی خود اقیانوسی است که دو سوم اش را آب تشکیل داده است. تصور کنیم از این میزان آب موجود در بدن مان کمی از بین برود؛ آن وقت چه فاجعه ای برای مان رخ می دهد؟ قطع به یقین اگر پزشک و بیمارستان به دادمان نرسد خواهیم مرد. یکی از مزیای حضور کوید ۱۹ و کم شدن رفت و آمدها، تصاویری از اقیانوس ها بود که اگر خوب به آن ها نگاه کنیم متوجه می شویم که با کمی توجه بیش تر می توانیم آن ها را پویا تر و زیبا تر از همیشه ببینیم. ترافیک های سنگین کشتی ها، ورود مواد نفتی و جنگ های دریایی تا به امروز بیش از تغییرات آب و هوایی به حیات اقیانوس ها آسیب رسانده اند. از میان تصاویر زیبا از زمین این تصویر از اقیانوس در زمانی انداخته شده است که کوید ۱۹، راه های آبی را برای مدتی خلوت کرده است.

تصاویر دیدنی از کره زمین

صحرای آفریقا، حیاط خلوت طبیعت

صحرای آفریقا، از مرکز آفریقا شروع می شود و تا کشور عربی سودان ادامه پیدا می کند. فقط خدا می داند که چند گونه جاندار ناشناخته در این بستر خارق العاده در حال زندگی است و به حیات خود ادامه می دهد. جدا از ناشناخته های این طبیعت جادویی، حیوانات بسیاری مانند کرگدن ها، فیل ها و چیتاها در این سرزمین پهناور زندگی می کنند و تا به حال، هزاران داستان در وصف زیبایی و شگفت انگیزی این حیوانات نوشته شده است. کرگدن ها که یکی از گونه های حساس و در حال انقراض ساب سحران آفریقا هستند، در چند سال اخیر بسیار مورد توجه سازمان های حافظ محیط زیست قرار گرفته اند. بیش ترین تاثیرات منفی که شامل حال این سرزمین شده است تغییرات آب و هوایی بوده است که خشکسالی و کمبود مواد غذایی را برای حیوانات این منطقه به حداقل رسانده است. زیمباوه به خودی خود، حداقل ۵۰ سال است که با این چالش دست به گریبان است. با تمام کم و کاستی ها، باز تماشای کرگردن هایی که پهنه صحرای آفریقا را طی می کنند یکی از دیدنی ترین ها و جان بخش ترین ها است.

تصاویر دیدنی از کره زمین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا