گوناگون

بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ناحیه صنعتی مرزیان در لرستان

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان از اتمام عملیات گازرسانی به ناحیه صنعتی مرزیان ازنا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، فرزاد محمدی در جمع خبرنگاران با تأکید بر اهمیت گازرسانی به شهرک‌های صنعتی گفت: با بهبود و توسعه گازرسانی به شهرک‌های صنعتی علاوه بر کاهش آلودگی محیط زیست و رونق اقتصاد استان، فرصت‌های شغلی جدید نیز فراهم می‌شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن روند گازرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، بیان کرد: با تأمین منابع و اعتبارهای لازم، توسعه گازرسانی به شهرک‌های صنعتی جزء اولویت‌های اصلی شرکت قرار می‌گیرد و تمام شهرک‌های صنعتی استان به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: عملیات اجرایی گازرسانی به ناحیه صنعتی مرزیان ازنا در سال 88 آغاز که به دلیل عدم وجود خط انتقال گاز در محدوده ناحیه تا سال 93 قابل بهره‎برداری نبوده تا اینکه با پیگیری‎های مکرر با اجرای خط انتقال گاز سراسری به محدوده ناحیه امکان بهره‎برداری ناحیه صنعتی مرزیان از گاز فراهم شد.

وی اظهار کرد: شبکه گازرسانی داخلی ناحیه مذکور به طول 1120 متر لوله از جنس پلی اتیلن به انضمام نصب علمک‎ها جهت هر واحد صنعتی با هزینه‎ای بالغ بر 350 میلیون ریال در سال 88 احداث شده و ضمن انجام کلیه آزمایشات مورد نیاز از جمله تست مقاومت و نشتی به تایید شرکت گاز استان رسیده است.

محمدی بیان کرد: با ورود خط انتقال گاز به ناحیه صنعتی توسط شرکت گاز استان و تحویل و نصب ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت 2500 متر مکعب در سال 93 عملیات اتصال شبکه به ایستگاه مذکور توسط این شرکت با هزینه‎ای بالغ بر 250 میلیون ریال انجام شد.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‎های به عمل آمده و با بهره‌برداری از این پروژه، ظرفیت گازرسانی به کلیه واحدهای صنعتی این ناحیه فراهم و سالانه با مصرف گاز طبیعی به جای دیگر سوخت‌ها در مصرف فرآورده‌های نفتی صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا