گوناگون

معاون وزیر ارشاد: لرستان می‌تواند پایلوت فرهنگی کشور شود

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: لرستان با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی که دارد می‌تواند به عنوان پایلوت فرهنگی کشور انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حسین نوش‌آبادی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: همه می‌دانیم فرهنگ بالاترین عنصری است که در هر جامعه‌ای هویت و حقیقت خودش را از آن جامعه می‌گیرد. ما یک فرهنگ مستقل به نام فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی داریم؛ فرهنگی که در طول تاریخ هیچ‌گاه توقف نداشته است.

وی در ادامه گفت: دولتی که یک سال از عمرش سپری شده و همه مستحضرید که در عرصه‌های مختلف امور را به خوبی پیش برده و به شعارهایش تا حد امکان عمل کرده است، در حوزه فرهنگ، آزادی‌ها را در چارچوب‌های قانونی و دینی گسترش داده و به همین دلیل توجه ویژه‌ای به فضای باز فرهنگی در کشور دارد. کشوری که شعار آن استقلال فرهنگی است نباید در روند تکامل‌سازی فرهنگی دچار وقفه شود.

نوش‌آبادی ادامه داد: هر دو اصل آزادی و استقلال بسیار مهم هستند و اگر آن‌ها را رعایت کنیم بدون شک مشکلی پیش نمی‌آید. هم استقلال کشور مهم است و هم آزادی‌ای که در چارچوب قانون باشد.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد:‌ لرستان استان بزرگ و مهمی است. سیزدهمین استان از لحاظ جمعیتی و سومین استان از لحاظ منابع آبی است. با فقری که ما در کشور از نظر آب با آن مواجه هستیم اما در لرستان این مهم به وفور وجود دارد. هر جایی که آب است آبادانی هم باید باشد که متأسفانه در لرستان چنین چیزی نیست و مدیران و مسئولان باید در این مورد بهره بیشتری ببرند و تلاش بیشتری برای پیشرفت این استان داشته باشند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد:‌ مردم این دیار ریشه کهن در تاریخ کشور دارند. هر جا که لازم بوده نقش‌آفرینی کرده و 6200 شهید، بیش از 15 هزار جانباز و 900 آزاده تقدیم انقلاب کرده‌اند. روز خبرنگار نیز مصادف شده با شهادت محمود صارمی که از خبرنگاران لرستانی بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم علمی و فقهی در لرستان، گفت: این استان مهد پرورش آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند، آیت‌الله آدینه‌وند، آیت‌الله صادقی و امثال آنان بوده که به لرستان، ملت ایران و جهان اسلام هویت داده‌اند. همچنین مفاخر بزرگی نیز در این استان حضور داشته و دارند که همه برای لرستان و کشور قابلیت و ارزش داشته‌اند.

نوش‎آبادی با تأکید بر اینکه نباید از لرستانی بودن پرهیز کرد، افزود: استعدادهای فراوانی در لرستان وجود دارد که همواره مانند یک تلألو درخشیده‌اند و باید کسانی که لرستانی هستند به لر بودن خود افتخار کنند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی لرستان خاطرنشان کرد: سابقه مطبوعاتی این استان قدمتی یک قرنی دارد. همچنین استعدادهای بیشماری در موسیقی لرستان وجود دارد که امروزه نه تنها در ایران، بلکه در دنیا هم مخاطبان فراوانی پیدا کرده است. این استان ظرفیت‌های خوبی دارد و می‌تواند پایلوت فرهنگی کشور شود. از مدیرکل جدید می‌خواهم که به این ظرفیت‌ها توجه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا