گوناگون

بهره‎‎برداری از اولین خط تولید شیشه ضدگلوله خاورمیانه در اردکان

اولین خط تولید شیشه ضدگلوله خاورمیانه در کارخانجان شیشه اردکان در استان یزد به بهره‎‎برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه یزد، خط تولید این نوع شیشه با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و فرمانده نیروی انتظامی اردکان در محل کارخانجات شیشه اردکان رسماً مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم شیشه ضد گلوله تولیدی این کارخانه با شلیک مستقیم چند گلوله از اسلحه‏‏‌های مختلف مورد آزمایش و ارزیابی کامل قرار گرفت.

محمود عزیزیان، مدیرعامل این واحد تولیدی در حاشیه بهره‌‏‏برداری از اولین خط تولید شیشه ضد گلوله خاورمیانه در گفت‎‎‎وگو با خبرنگار ایسنای یزد اظهار کرد: این نوع شیشه حاصل ترکیب 2 یا چند لایه شیشه و لایه‎‎های میانی PVB است که در نوع خود منحصر به فرد است.

وی افزود: خط تولید شیشه‎‎های ایمن و ضد گلوله در خطی به طول 160 متر، روزانه حداقل 5000 مترمربع از این شیشه را در این کارخانه تولید می‎‎کند.

عزیزیان خاطرنشان کرد: این محصول در صنایع ساختمان، مبلمان و دکوراسیون، صنعت اتومبیل و حمل و نقل، بانک‎‎ها و موسسات مالی، موزه‏‏‌ها و جواهر فروشی‎‎ها، شیشه‌‏‏های ضد سرقت، ضد ضربه و ضد انفجار، کاربرد ویژه‎‎ای دارد.

وی با اشاره به فعالیت دو ساله گروه کارخانجات شیشه اردکان، تصریح کرد: کارخانجات شیشه اردکان جزء بزرگترین تولیدکنندگان شیشه خاورمیانه است که با تولید انواع متفاوت شیشه با ضخامت‎‎های مختلف از 1.8 میلیمتر تا 19 میلیمتر، ایران را به قطب صنعت شیشه خاورمیانه تبدیل کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا