گوناگون

احداث ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی در نقاط مختلف تبریز

شهردار کلان‌شهر تبریز از احداث ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی در نقاط مختلف کلانشهر تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، «صادق نجفی» در مراسم روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی با اعلام این مطلب گفت: وضعیت تبریز از نظر شاخص‌ها و استانداردهای آتش‌نشانی و ایمنی مطلوب است و با احداث تعدادی ایستگاه آتش‌نشانی و تجهیز آنها با وسائل و تجهیزات پیشرفته این استانداردها در تبریز بیشتر نیز می‌شوند.

نجفی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ای که داریم امسال 4-5 ایستگاه آتش‌نشانی در تبریز احداث خواهد شد تا تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی را به حد استاندارد برسانیم.

شهردار تبریز بر تداوم آمادگی و روحیه عالی آتش‌نشانان که ناشی از وجود روحیه ایثار و شجاعت در آنان است تاکید کرد و گفت: آرامش و راحتی که امروز شهروندان تبریز در سایه آمادگی و شجاعت آتش‌نشانان محقق شده است.

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت استفاده از تجهیزات و فن‌آوری‌های نو در آتش‌نشانی تبریز، گفت: با توجه به تغییر شرایط ساخت و ساز و ارتقاء وضعیت آن نسبت به گذشته ضروری است که از تجهیزات و فن‌آوری‌های نوین در آتش نشانی تبریز استفاده شود.

وی با اشاره به ضرورت تزریق اعتبارات ملی به موضوعاتی نظیر حمل و نقل، قطار شهری و آتش‌نشانی اظهار کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند از عهده تامین منابع مالی این بخش‌ها برآید و ضروری است دولت نیز در این راستا کمک حال شهرداری‌ها باشد.

نجفی با بیان اینکه مسئول شهر تنها شهرداری نیست، گفت: متاسفم که باید اعلام کنم برخی دستگاه‌ها نه تنها کمکی به شهرداری نمی‌کنند بلکه شاهدیم حتی از منابعی که در جاهایی نظیر آتش‌نشانی هزینه می‌کنیم مالیات اخذ می‌شود.

وی با اشاره به همکاری و همراهی خوب مجموعه استانداری با شهرداری تبریز گفت: استانداری حقیقتا همراهی بسیار خوبی با مدیریت شهری دارد و در نتیجه همین همدلی، شاهد پیشرفت بسیار مطلوب اکثریت پروژه‌های شهری هستیم.

شهردار تبریز با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش در سازمان‌ها بخصوص سازمان آتش‌نشانی تبریز، گفت: خوشبختانه وجود مرکز علمی کاربردی آتش‌نشانی محل خوبی برای تربیت و بازآموزی آتش‌نشانان است و علاوه بر این، اعزام آنان جهت گذراندن دوره‌های تخصصی به خارج از استان و حتی خارج از کشور جزء برنامه‌هاست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا