گوناگون

‌مدیر کل امور عشایری ایلام: سیاه چادر عشایر، پدافند غیرعامل نوار مرزی است ‌

‌مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: هر سیاه چادر عشایری را می‌توان به عنوان یک پدافند غیرعامل در نوار مرزی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، «علی سلیمی» در همایش سران و معتمدان عشایر شهرستان دره‌شهر که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهارکرد: یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های مردمان این سرزمین به خصوص جامعه عشایر و نقش آنها در 8 سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه عشایر استان ایلام در دوران دفاع مقدس با دفاع از کیان ایران اسلامی توان دفاعی و رشادت‌های خود را به نمایش گذاشتند افزود: هر سیاه چادر عشایری را می‌توان به عنوان یک پدافند غیر عامل در نوار مرزی دانست.

سلیمی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس که کشور اسلامی ما در تب و تاب انقلاب بود و نیروهای مسلح ما هنوز سازماندهی لازم را پیدا نکرده بودند این نیروی بزرگ بسیج بود که با لبیک به فرمان امام(ره) دشمن سرتا پا مسلح به انواع تجهیزات مدرن را به زانو درآورد و آنان را با شکست بزرگی مواجه ساخت.

مدیر کل امور عشایری استان به فرآیند توزیع آب در بین عشایر استان اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر روزانه مقدار 700 متر مکعب آب در بین عشایر استان توزیع می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه 11 درصد از جمعیت استان با جمعیتی در حدود 60 هزار نفر را عشایر تشکیل می‌دهند خاطر نشان کرد: ارزش اقتصادی تولیدات جامعه عشایر استان در سال به بیش از 300 میلیارد تومان می‌رسد که این رقم شاخص بسیار بارزی از نقش عشایر در اقتصاد کشور است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا