گوناگون

معافیت هزینه انبارداری کالاهای گمرکی به نفع تجار است

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی بندر مرزی آستارا گفت: معافیت 5 روزه تجار از پرداخت هزینه انبارداری برای کالاهای گمرکی به سود بازرگانان است.

کیومرث مجلسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، خاطرنشان کرد: در پی تصمیمی که از سوی مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی کشور اتخاذ شد، برای حمایت از صاحبان کالا و جلوگیری از توقف کالا در گمرکات، تجار و بازرگانان از این معافیت برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه تسریع در ترخیص کالا و در پی آن کاهش هزینه‌های مصرف کنندگان، از دیگر اهداف این تصمیم است، ادامه داد: پس از بررسی‌های به عمل آمده، دستور بخشودگی با بهره‌مندی از یک فرجه زمانی برای واردکنندگان کالا، تحت عنوان معافیت 5 روزه انبارداری صادر شد.

مجلسی به مفاد صورتجلسه ارسالی از سوی هیأت مدیره شرکت اشاره کرد و توضیح داد: این دستورالعمل سبب می‌شود تا از توقف بیش از حد کالا در گمرکات، جلوگیری و فضا برای حمایت از صادرکنندگان مهیا شود.

وی اضافه کرد: اعمال این فرجه زمانی از شهریور سال‌جاری اجرایی شده است. برخورداری از مزایای معافیت از پرداخت هزینه انبارداری از تاریخ ورود کالا محاسبه می‌شود.

به گزارش ایسنا، شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا در سال 1353 تأسیس شده است و این شرکت وظیفه دارد با حضور در بازار به عنوان یک شرکت انبارداری با ارایه خدمات برتر و منحصر به ‌فرد، در قالب یک شرکت تجاری موفق عمل کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا