گوناگون

بهزیستی زنجان برای مناسب سازی معابر به آموزش پیمانکاران باید بپردازد

به گزارش خبرنگار مهر،فرهاد میرزایی ظهرسه شنبه در جلسه کمیته استانی مناسب‌سازی زنجانافزود: یکی از شاخص های توسعه یافتگی جامعه ایجاد فرصت های برابر برای کل جامعه است.

وی با اشاره به اینکه باید در جامعه برای افراد مختلف فرصت‌های برابر ایجاد شود اظهار داشت: قانون‌های فراوانی این تکلیف را بر عهده ادارات گذاشته است که محیط و فضای اداری خود را برای معلولان مناسب سازی کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه پروژه مناسب‌سازی معابر از چندین مرحله تشکیل شده است تاکید کرد: بخش عملیاتی این پروژه به دو بخش فیزیکی و الکترونیکی تقسیم می‌شود.

میرزایی با اشاره به اینکه این پروژه در 15 مرحله در مراکز استان اجرایی می‌شود گفت: آموزش‌های لازم به نمایندگان دستگاههای اجرایی داده شده و ارزیابی لازم در حال انجام است.

وی  با بیان اینکه از 21 اداره مورد نظر عملکرد چندین اداره به عنوان پایلوت ارزیابی شده است یاد آورشد: استانداری، آموزش و پرورش، راه آهن و شهرداری چهار اداره مربوطه بوده که عملکردشان در زمینه مناسب‌سازی محیط کاری چه اقدامی انجام داده‌اند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: بر طبق قوانین ادارات و سازمان‌ها موظف به مناسب‌سازی اماکن عمومی و تسهیل عبور و مرور هستند.

میرزایی گفت: شهرداری باید فضای مناسب را برای معلولان ایجاد کند چرا که حق آنها است که از امکانان و فضای شهر به نحو احسن استفاده کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا