گوناگون

روند روبه رشد جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد/ ساخت و ساز غیراصولی شهرها را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان نیک اقبالی در دومین نشست شورای شهرسازی استان با محوریت مشکلات شهرسازی گچساران افزود: عدم توجه به مسائل و اصول شهرسازی، آینده شهرهای استان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی به شهر گچساران اشاره کرد و بیان داشت: گچساران نسبت به سال‌های گذشته با وجود اعتبارات نفت، پی‌گیرهای نماینده گچساران و باشت و مسئولان پیشرفت‌های خوبی داشته است اما نباید از عمق مشکلات و تهدیدهای که در برخی از بافت‌های گچساران است غافل شویم.

معاون امور عمرانی استاندار اظهار داشت: تخلفات مسئولان در طول ۳۰ سال گذشته در بروز معضلات شهری در این استان دخیل بوده است.

نیک‌اقبالی بر آگاهسازی مردم نسبت به حقوق شهروندیشان تاکید کرد و گفت: این مسئله نقش مهمی در رعایت مسائل شهر و شهرسازی دارد.

وی افزود: برخی از خلاف‌هایی که در پیاده‌روها، خیابان‌ها و دیگر اماکن شهری بوجود می‌آید ناشی از عدم آگاهی مردم نسبت به حقوقشان است.

نیک اقبالی بیان کرد: آگاهی پیدا کردن مردم نسبت به حقوقشان سبب می‌شود، سدمعبر در پیاده‌روها، ساخت و سازهای غیرقانونی و دیگر امور مربوط به شهر و شهرسازی درست و مناسب انجام بگیرد.

وی متولی اصلی ساخت و سازها شهری را اداره‌کل راه و  شهرسازی دانست و افزود: باید مشکلات شهرها را شناسایی، دسته‌بندی و اولویت‌بندی کنیم تا هرچه سریعتر شاهد رفع اینگونه ایرادات باشیم.

IMG23275938

بروز معضلات شهری ناشی از عدم نظارت دستگاههای متولی است

مدیرکل دفتر فنی استانداری استان هم در این نشست گفت: رعایت ضوابط قنی و قوانین و مصوبات طرح‌های تفصیلی و جامع شهری ضروری است.

سید حسین کاظمی افزود: برخی افراد در بحث شهرسازی جزیره ای و خارج از ضوابط و اصول عمل می‌کنند.

وی بیان کرد: این مسئله موجب بروز معضلات شهری در بسیاری از شهرهای استان شده است که اگر شهرداری‌ها، حوزه امور آب، راه و شهرسازی، نظام مهندسی و سایر متولیان مربوط به حوزه شهرسازی به وظایف و رسالت ذاتی خود عمل می کردند شاهد بروز چنین معضلات در شهرهای مختلف استان نبودیم.

وی به ساخت و سازهای با تراکم ۱۰۰ درصد اشاره کرد و بیان داشت: توجه نکردن و ارائه ندادن طرح تفضیلی و جامع از سوی شهرداران یکی از چالش های اساسی در حوزه مبلمان شهری و رعایت نکرن ضوابط و مقررات ساختمانی است.

به گزارش خبرنگار مهرف در این نشست با پخش تصاویری از خیابانهای و ساخت و سازهای شهر گچساران، مشکلات مبلمان شهری و ساخت و ساز غیر اصولی در آن بررسی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا