گوناگون

بیش از 80 درصد فضای سبز شهر بندرعباس به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز گفت: بیش از 80 درصد فضای سبز شهر بندرعباس به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «امید ذاکری» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز در جمع خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان هرمزگان از برنامه‌ریزی ویژه‌ی سازمان پارک‌ها و فضای سبز در خصوص کاهش مصرف آب در سطح بوستان‌ها و فضاهای سبز خبر داد.

وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، حفظ و گسترش فضای سبز، مستلزم برنامه‌ریزی‌های مدون در خصوص مصرف حداقل آب برای آبیاری فضاهای سبز است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز با اشاره به این مطلب که فضای سبز ریه‌های تنفسی شهرها هستند و داشتن شهری سبز و شهروندانی شاداب در گرو وجود فضاهای سبز مناسب است، افزود: توجه به کاشت درختان مقاوم به شرایط آب و هوایی و بومی بستگی دارد که شماری از این درختان از قبیل کنار، کهور، کرت محلی است.

ذاکری در خصوص جایگزینی گونه‌های گیاهی مانند چمن افزود: استفاده از گیاهان پوششی مناسب و مقاوم به خشکی از ابتدای سال با کاشت گیاهانی از قبیل سدوم، گل ناز، آلترناتا و… آغاز شده است.

وی در خصوص تأمین آب فضای سبز خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد فضای سبز شهر بندرعباس به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شد و برای تأمین آب مورد نیاز از طریق استفاده از پسآب فاضلاب و حفر چاه‌های جدید و بهینه‌سازی چاه‌های موجود در دست مطالعه و اقدام است که در آینده نزدیک این محقق می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا