گوناگون

تاریخچه و ترکیب تیم ملی انگلیس

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، بریتانیا و ایرلند شمالی به مجموعه‌ای متشکل از انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی اطلاق می‌شود. این کشور در منابع فارسی اغلب به طور خلاصه انگلیسی خوانده می‌شود.

انگلیس به مرکزیت لندن در سواحل شمال غربی اروپا قرار دارد و شامل دو جزیره اصلی است. یکی که از اسکاتلند، ولز و انگلیس را در خود جای داده و دیگری ایرلند شمالی را.

انگلیس با کانال مانش از فرانسه که در غرب آن قرار دارد جدا می‌شود. آب و هوایی نسبتا سرد دارد و پایتخت آن لندن لقب مه آلود را با خود یدک می‌کشد. این کشور با آن‌که عضو اتحادیه اروپا است، اما هنوز به پول واحد آن یعنی یورو نپیوسته است و همچنان از پوند استفاده می‌کند. مقیاس‌های وزن و طول آن سیستم غیر متریک است.

دولت مردان آن می‌گویند پیش از آن‌که پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا به رفراندوم گذاشته شود، باید مجموعه‌ای از اتفاقات اقتصادی در این کشور روی دهد و در مورد صنعت این کشور باید گفت: ذغال سنگ که در صنعت تولید برق به کار می‌رود، مهمترین ماده معدنی آن است. نفت و گاز طبیعی که در مراکز صنعتی، تجاری و مسکونی به مصرف می رسند و منیزیم، فسفات، مس و آنتیموان از دیگر منابع آن است.

انگلیسی‌ها همچنین روزانه 1.654 میلیون بشکه نفت وارد کشورشان می‌کنند که معمولا همین نفت است که در این کشور برای مصرف داخلی به کار می رود.

آنچه انگلیسی صادر می‌کند، شامل کالاهای تولیدی، سوخت، مواد شیمیایی و دارویی غذا، نوشیدنی و تنباکوست، و در مورد ورزش و مخصوصا فوتبال قبل از هرجایی در انگلستان بازی می‌شده است، شاید برای آن زمان انگلستان خود را بهترین تیم جهان می‌دانست، با این حال وقتی آن‌ها جام جهانی 1966 را در خانه خودشان با بازی‌های درخشان بدست آوردند، این ادعای خود را ثابت کردند.

تیم فوتبال انگلیس تا کنون 13 بار در جام جهانی حضور یافته است و اولین سال حضور این کشور در سال 1950 بوده است و همانطور که بیان شد، در سال 1966 میزان این رقابت‌ها بود که توانست به فینال این مسابقات راه پیدا کند و با شکست دادن تیم آلمان غربی، قهرمان جام جهانی شود و بعد از قهرمانی در این سال بهترین عملکرد انگلستان در سال 1990 بود که در این دوره نیز به فینال راه پیدا کرد، اما این بار در ضربات پنالتی بازی را به تیم آلمان غربی واگذار کرد و نایب قهرمان جام جهانی شد.

بعد از آن دیگر انگلستان در هیچ یک از دوره‌های جام جهانی نتوانست به دوران اوج خود باز گردیده و یا قهرمان جام جهانی شود.

از جمله بازیکنان مطرح تیم ملی فوتبال انگلستان، وین رونی، استیون جرارد و فرانک لمپارد هستند.
در حال حاضر سرمربی این تیم روی هاحسبون است که پس از برکناری فابیو کاپلو به این سمت نائل آمده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا