گوناگون

جزئیات جنایت وحشیانه بوکوحرام در نیجریه/جلادان با لباس ارتش آمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، طی روزهای گذشته ساکنان روستاهای دور افتاده در شمال نیجریه شاهد حضور خودروهای ارتش این کشور بوده اند. اما در این خودروها نیروهای ارش نیجریه حضور نداشتند بلکه نیروهای بوکو حرام با پوشیدن لباسهای ارتشیان پس از ورود به روستاها اقدام به کشتار گسترده مردم کردند.

در این حملات، نیروهای بوکوحرام که به دلیل پوشیدن یونیفورم ارتش توانسته بودند اعتماد مردم را جلب کنند از آنها خواستند تا در میدان اصلی روستا تجمع کنند و سپس به سوی آنها تیراندازی کردند. به گفته شاهدان عینی تیراندازی نیروهای بوکوحرام به مدت طولانی ادامه داشت به طوری که تمام افراد حاضر در میدان اصلی روستا از پای درآمدند.

بر اساس این گزارش، ساکنان این روستاها طی روزهای گذشته خواستار حضور نیرهای ارتش برای حمایت از آنها در برابر بوکو حرام شده بوده اند و به محض اینکه خودروهای نظامی را مشاهده کرده اند به گمان اینکه نیروهای حاضر در این خودروهای از نیروهای ارتش هستند به آنها اعتماد کردند.

به نوشته آسوشیتدپرس، بوکو حرام در عملیات 15 فوریه خود که در آن نزدیک به 300 دختر دانش آموز را ربوده نیز از همین تاکتیک استفاده کرده است. گروه بوکو حرام در سال 2002 میلادی تاسیس شد و در 12 سال گذشته جنایات گسترده ای را انجام داده، اما اقدام این گروه در آوریل سال جاری میلادی در ربودن نزدیک به 300 دختر دانش آموز و اعلام اینکه قصد فروش آنها را دارد موجب شد تا رسانه های غربی بر روی اقدامات این گروه متمرکز شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا