گوناگون

تبلیغات گردشگری در جزیره ابوموسی می تواند تاثیر منفی هم داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر اعزامی مهر به بندرعباس دهمین همایش ملی خلیج فارس به مناسبت روز دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس به همت مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی در بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم برخی از مقالات علمی – پژوهشی برگزیده پیرامون مسائل مرتبط با حوزه خلیج فارس ارائه شدند. در این میان فاطمه باقری و ناصر عبدی دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی توریسم مقاله ای با عنوان بررسی نقش تبلیغات را دهان به دهان در توسعه مقاصد گردشگری از جمله جزیره ابوموسی ارائه کردند.

فاطمه باقری گفت: هر مقصد گردشگری باید بتواند مزایای مسافرت با آنجا را به خوبی بیان کرده و تصویری مطلوب از آنجا به ذهن گردشگران بازار هدف ایجاد کند.

از میان ابزارهای مختلف تبلیغات ارتباطات دهان به دهان روشی مفید در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی است که بعضا هزینه های هنگفتی را موجب می شود.

وی ادامه داد: ارتباط دهان به دهان در بازاریابی معمولا برای توصیه ها و پیشنهادات مصرف کنندگان به یکدیگر می شود. سرعت و فقدان تعصبات تجاری به مارک محصول یا خدمت خاص آن را به منبع اثربخش اطلاعاتی برای انتخاب های تجاری مصرف کنندگان تبدیل کرده است بخصوص در مواردی که تجربه قبلی خرید محدود باشد.

باقری گفت: گردشگران تمایل دارند از چهار منبع اطلاعات بیرونی مانند بستگان، دوستان، ادبیات خاص مقصد، رسانه ها و مشاوران گردشگری برای برنامه ریزی های سفر خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: گردشگری ساحلی و دریایی یکی از پتانسیل های گردشگری جزیره ابوموسی است، استفاده از خورشید و تفریحات آبی مانند شنا، اسکی، ماهیگیری، غواصی، قایق سواری و سایر ورزشهای آبی از فعالیت های گردشگران دریایی به شمار می آید که خواستگاه آن به اروپا بعد از جنگ جهانی دوم بر می گردد.

این دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری پیشنهاداتی برای توسعه صنعت گردشگری جزیره ابوموسی ارائه کرد و گفت: باید به فعالیت های بازاریابی گردشگری بخصوص در سطح استان و جزیره در راستای شناسایی جاذبه ها به ایرانیان توجه شود. انگیزه در اقشار مختلف جامعه برای همکاری با نهادهای گردشگری ، شناسایی معضلات و رفع موانع سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ابوموسی ، برگزاری تورهای ارزان قیمت با توجه به اقتصاد خانوارهای علاقه مند به جزیره، تامین امکانات رفاهی، بهداشتی، امنیتی برای ایجاد آسایش خاطر گردشگران، پرورش و بکارگیری نیروهای توانمند بویژه افراد بومی علاقه مند برای مشارکت در برگزاری تورها و ترغیب بخش خصوصی در سرمایه گذاری های هدایت شده در بخش های تفریحی از جمله این پیشنهادات است.

وی افزود: در توسعه گردشگری مقاصد ناشناخته ای مانند ابوموسی اهمیت تبلیغات را پررنگ تر می کند. این تبلیغات می تواند جنبه منفی هم داشته باشد به طوری که اگر گردشگرانی که برای اولین بار به جزیره سفر می کنند در هر یک از خدمات مربوط به گردشگری دچار مشکل شوند ناراضی به مقصد خود بر می گردند این نارضایتی همین جا ختم نمی شود بلکه در قالب توصیه منفی در راستای عدم مسافرت به این جزیره ادامه دارد.

مقالات دیگری نیز با موضوع گردشگری و باستان شناسی در خلیج فارس نیز ارائه شد.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا