گوناگون

تجهیزات داخلی مخازن نمکزدایی شرکت کارون غیر فلزی می شود

81139074 5651853

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت وگاز کارون، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا،گفت: به دلیل شدت خوردگی ورق های فولادی و تجهیزات داخلی موجود در مخازن ائتلاف کننده و کف گیر کارخانجات نمکزدایی، طرح جایگزینی آنها با ورق های غیر فلزی “GRE” از سوی بازرسی فنی و خوردگی فلزات مطرح و در دستور کار قرار گرفته است.

مهندس سعید بویری، در خصوص ضرورت اجرای این طرح، گفت: ضمن بالا بودن هزینه خرید و جایگزینی ورق های فولادی و تجهیزات داخلی به دلیل شدت خوردگی ناشی از تماس مستمر با نفت نمکی و پساب نفتی، انجام تعمیرات اساسی آنان نیز زمان بر است و با توجه به عملکرد مناسب ورق ها و تجهیزات غیر فلزی، طرح جایگزینی در دستور کار شرکت کارون قرار گرفته است.

وی، افزود: مشخصات فنی و نقشه های لازم از سوی بازرسی فنی و خوردگی فلزات تهیه و پس از تایید ادارات مربوطه، به برنامه ریزی شرکت ملی مناطق نفتخیز و شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب ارایه شده است. که در این راستا شرکت توربین جنوب در حال تهیه و تامین قطعات مذکور از تولید کنندگان داخلی جهت نصب در دو مخزن شرکت نفت و گاز کارون در سال جاری می باشد.

بویری، ادامه داد: همچنین برای سطوح داخلی این مخازن از پوشش های مناسب با عمر مفید بالا استفاده می شود تا علاوه بر تجهیزات، این سطوح نیز در برابرخوردگی، مقاومت بیشتری داشته باشند

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، با اشاره به اینکه تعداد زیادی مخازن ائتلاف کننده و کف گیر در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب وجود دارد، گفت: اجرای این طرح در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، علاوه بر کاهش زمان اجرای تعمیرات اساسی و هزینه های مربوطه، در جلوگیری از افت کیفیت نفت تولیدی و توقف غیر برنامه نیز تاثیر گزار خواهد بود.7453/642

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا