Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تحقیر باور نکردی کمپانی اپل در Google Maps + عکس

به گزارش میهن پست – همیشه در دنیا اینترنت به دلیل پایین بودن امنیت برخی از سرویس دهنده ها اتفاق هایی رخ می دهد که برای عده ای گران تمام می شود ، موضوعی که در روزهای گذشته برای سرویس گوگل مپ و کمپانی اپل افتاد.

تحقیر باور نکردی کمپانی اپل در Google Maps
تحقیر باور نکردی کمپانی اپل در Google Maps

اشتباه نکنید، تصویری که پیش رو داری اصلاً فتوشاپ یا کار یکی از طرفداران اندروید نیست؛ این تصویر یک شوخی عجیب و غریب از گوگل است که به تازگی در Google Maps پیدا شده است.

شرکت های تکنولوژی همواره در موقعیت های مختلف سر به سر یکدیگر می گذارند و تلاش می کنند تا با تکنیک های متنوع، نقاط ضعف رقبایشان را پر رنگ کنند. اما این بار به نظر می رسد که گوگل پا را در ترول ورزی فراتر گذاشته و به شکلی عجیب قصد دارد رقیب سنتی خود را مورد تحقیر قرار دهد.

تصویر بالا در قسمتی از Google Maps پیدا شده که در نزدیکی شهر Rawalpindi واقع در پاکستان قرار دارد. به نظر می رسید این شوخی مخفی Google Maps که حال لو رفته و در رسانه ها و شبکه های اجتماعی تاثیر خود را گذاشته است گوگل به سرعت نسبت به پاک کردن آن اقدام کند،که این چنین هم شد ؟

بله همانطور که انتظار می رفت ساعاتی بعد گوگل این تصویر را از سرویس نقشه خود حذف و تقصیر را گردن کاربران بیکار اینترنت انداخت. یکی از سخنگویان گوگل در این رابطه چنین گفته است: «خیل عظیمی از کاربران به ما در تکمیل اطلاعات نقشه کمک می کنند. ما به خاطر این محتوای نامربوط که توسط کاربران ایجاد شده، عذرخواهی می کنیم. ما از این موضوع درس گرفته ایم و در تلاش هستیم تا از اتفاقات مشابه در آینده، جلوگیری به عمل آوریم.»

تصویر نقشه مربوطه بعد از پاک شدن نماد اندروید
تصویر نقشه مربوطه بعد از پاک شدن نماد اندروید

لازم است بدانید که مدیران کمپانی اپل تاکنون واکنشی را نسبت به عکس فوق و  انتشار گسترده ی آن در شبکه های اجتماعی واکنشی از خود نشان نداده اند.

حال برای واکاوی این مساله که این سرویس -Google Maps-چگونه توسط کاربران دستخوش تغییر شده و منشاء جنجال برای دو شرکت قدرتمند گوگل و اپل شده است بایستی چند روزی صبر کرد تا اخبار دقیق این رخداد در رسانه های معتبر منتشر شود.

مشاهده نقشه مربوطه

منبع : cultofandroid

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا