گوناگون

ترکيب احتمالي برزيل و کرواسي مشخص شد

   تا ساعاتي ديگر بيستمين دوره جام جهاني پس از سال‌ها تلاش براي آماده‌سازي و ساخت ورزشگاه‌هاي متعدد در سائوپائولو آغاز مي‌شود. اين دومين بار است که برزيل ميزباني اين تورنمنت بزرگ را بر عهده دارد و مردم سرزمين قهوه دعا مي‌کنند که اين بار جام جهاني برايشان پايان شيرين‌تري نسبت به جام 1950 داشته باشد. سالي که سلسائو به فينال جام هم رسيد اما مقابل چشمان نزديک به 200 هزار هوادار خود در “ماراکانا” مغلوب اروگوئه شد و نتوانست در خانه قهرمان شود.

در 19 دوره قبلي جام جهاني ميزبان بازي‌ها هيچ‌وقت در بازي افتتاحيه بازنده نبوده است. کشور ميزبان در دوره‌هاي گذشته 14 برد و 5 مساوي در ديدار افتتاحيه رقم زده است.

لوئيس فيليپه اسکولاري، سرمربي تيم ملي برزيل که به همراه نيمار در نشست خبري پيش از بازي با کرواسي شرکت کرده بود گفت: مي‌خواهم به همه برزيلي‌ها بگويم که زمان شما فرا رسيده است. اين جام جهاني براي ماست. براي رسيدن به آرزويمان که قهرماني در اين رقابت‌هاست بايد 7 مرحله (7 بازي) انجام دهيم. بايد مانند يک نردبان بالا برويم و تنها به پله اول فکر بکنيم که ديدار برابر کرواسي است. پس از بازي با کرواسي 6 بازي ديگر پيش رو خواهيم داشت و بايد در همه اين بازي‌ها به پيروزي برسيم تا بتوانيم به قهرماني دست يابيم.

سرمربي تيم ملي برزيل در ادامه گفت: تيم من براي افتخارآفريني در جام‌جهاني آماده است. مي‌خواهيم قهرماني در اين جام‌جهاني را در خانه به هوادارانمان تقديم کنيم. البته مي‌دانيم که اين راه راه سختي است و مشکلات و سختي هاي زيادي پيش رو خواهيم داشت اما بايد با قدرت جلو برويم و به خواسته خود برسيم.

نيمار هم گفت: بازيکنان انتظارات زيادي از هواداران دارند. آنها بازيکن دوازدهم ما هستند يا شايد اصلي‌ترين بازيکن. اگر آنها کنار ما باشند هيچ تيمي جلودار برزيل نخواهد بود.

او با بيان اينکه زمان درخشش برزيل فرا رسيده گفت: با اسکولاري موافقم که زمان درخشيدن فرا رسيده است. مردم برزيل الان مي‌توانند خوشحال باشند. اميدوارم بتوانم در بهترين حالت ممکن به تيمم کمک کنم.

مهاجم برزيلي بارسلونا همچنين گفت: من نمي‌خواهم بهترين بازيکن جام يا بهترين گلزن جام باشم. فقط قهرماني با برزيل را مي‌خواهم. تنها هدف من کسب جام قهرماني با هم‌تيمي‌هايم است. ما يک تيم هستيم. من آماده‌ام که به تيمم کمک کنم. هر بازيکني وظايف خود را مي‌داند و از همين طريق است که مي‌توانيم به مراحل بالاتر برويم.

اما اعتراضات مردمي چند ساعت پيش از آغاز افتتاحيه در خيابان‌هاي سائوپائولو و اطراف ورزشگاه باعث شده است تا پليس از گاز اشک‌آور براي آرام کردن مخالفان استفاده کند. در اين درگيري ها يک تظاهر کننده دستگير شد و خبرنگار شبکه CNN آمريکا نيز مجروح شد. تظاهرکنندگان تلاش مي کردند تا يکي از خيابان‌هاي منتهي به ورزشگاه را مسدود کنند که با دخالت پليس تلاش تظاهر کنندگان به جايي نرسيد. در سال گذشته ميلادي تقريبا يک ميليون نفر در برزيل در اعتراض به برگزاري جام جهاني در اين کشور تظاهرات برپا کردند.

ترکيب احتمالي برزيل: ژوليو سزار، دني آلوس، داويد لوئيز، تياگو سيلوا، مارسلو، پائولينيو، لوئيس گوستاوو، اسکار، نيمار، هالک، فرد

ترکيب احتمالي کرواسي: پلتيکوسا، سرنا، لوورن، کورلوکا، پرانيچ، ووکوجويچ، مودريچ، پريسيچ، راکيتيچ، کواچيچ، اوليچ

ورزشگاه: آرنا کورينتيانس سائوپائولو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا