گوناگون

حقیقت پور: نگاه به شیلات در استان اردبیل باید فرصت محور باشد

81198849 5756791

به گزارش ایرنا ، منصور حقیقت پور روز پنجشنبه در آیین افتتاح یک واحد پرورش ماهی در شهرستان نیر به تولید سالانه پنج هزار تن ماهی در این استان اشاره کرد و افزود: این میزان برای استان اردبیل که منابع آب فراوان و ظرفیت بیشتری در تولید شیلات دارد کم است.

وی گفت: چشم انداز توسعه شیلات در این استان بیش از 100 هزار تن است.

وی اظهار کرد: با اجرای برنامه های مدون می توان انواع محصولات شیلات از جمله ماهیان سردابی و گرمابی ، خاویار و میگو را در این استان پرورش داد.

وی افزود: زمینه علمی و آموزشی باید در شیلات استان توسعه یابد ، شیلات استان باید اقتصادی فکر کرده و ضریب تبدیلی را زیر 1/1 برساند تا سودآوری کند.

وی بیان کرد: ساختار و تجهیزات و متخصصان شیلات استان باید تقویت شود تا با یک چشم انداز 20 ساله بتوانیم میزان سالانه تولید پنج هزار تنی ماهی را به 100 هزار تن افزایش دهیم.

حقیقت پور گفت: با مطالعه ای که شده 140 کیلومتر کانال آب از سد پایاب خد آفرین به دشت مغان آبرسانی می شود و همچنین 100 کیلومتر از قزل اوزن و حدود پنج میلیارد متر مکعب آب داخلی داریم که می توانیم در این فرصت ها شیلات را رونق داده و فرصت های ویژه اشتغال زایی ایجاد کنیم.

وی افزود: نگاه شیلات باید از سنتی خارج و بروز رسانی شود و نگاه مصرف کنندگان به شیلات را هم باید تغییر دهیم چون ماهی همواره باید بر سره سفره مردم باشد.

7116/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا