Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکس

سفری دیدنی به اماکن و کلیساهایی که با اسکلت انسان‌ها تزئین شده است + عکس

میهن پست – در بیشتر نقاط دنیا بناهای زیادی از جمله کلیساها، سرداب ها،دخمه ها، مکان های باستانی و تاریخی و … هستند که با اسکلت‌های انسان تزئین و به نحوی ساخته شده اند.کاری که بیشتر به جهت ایجاد نمادی از دنیای فانی و به منظور یادآوری به زندگان برای فراموش نکردن مرگ در این دنیا است.

در این میان عکس زیر متلق به کلیسای سنت باربارا در جمهوری چک یکی ار بناهای شهر کونتا هورا در قرون وسطی است که در سال ۲۰۰۱ و در جریان عملیات ترمیم این کلیسا بیش از ۵۰ هزار استخوان مرده در زیر این کلیسا کشف و تاریخ دانان معتقدند این کلیسا یکی از مراکز امانت‌گذاری استخوان مردگان بوده است.

کلیسای سنت باربارا در جمهوری چک

کلیسای جمجمه جمهوری چک

جمجمه و اسکلت

Skulls and Bones mihanpost (7)

جمع آوری استخوان مردگان و دفن نکردن آنها تنها محدود به اروپا نبوده است بلکه در اندونزی نیز مردم به جای دفن کردن مردگان آنها را در قفس‌هایی از بامبو قرار می‌دادند تا تجزیه شوند سپس استخوان‌های باقی مانده را در محل‌های مخصوصی ذخیره می‌کردند. البته هنوز در روستایی با نام کوبان در اندونزی که اهالی آن خود را بالی اصل می‌دانند به سنت‌های تاریخی وفادار مانده‌اند و به همان شیوه تاریخی با اجساد مردگان برخورد می‌کنند.

Skulls and Bones mihanpost (1)

Skulls and Bones mihanpost (3)

در این میان کلیسای سنت بارتولومیو در لهستان که از اسکلت هزاران انسان ساخته شده است چشم هر بیننده ای را به خود مشغول می دارد. ساخت این کلیسا توسط یک کشیش محلی به نام “وسلاو توماسک” صورت گرفته است و یادآور سربازانی می باشد که در جنگ سیلیسیا و جنگ های ۳۰ ساله لهستان جان خود را از دست داده اند و یا افراد غیر نظامی که بر اثر بیماری طاعون و وبا سرنوشت مرگباری داشته اند.

کشیش لهستانی پس از مشاهده اجساد قربانیان، بقایای اسکلت آنها را جمع آوری کرده و در سال های ۱۷۷۶ تا ۱۸۰۴ آنها را در دیوارهای کلیسا کار گذاشته است، به گونه ای که استخوان های جمجمه و پای ۳۰۰۰ قربانی با دقت زیاد در دیوارها و سقف های کلیسا جای گرفته و بیش از ۲۱ هزار استخوان دیگر در سرداب کلیسا مدفون شده است.

Skulls and Bones mihanpost (16)

کلیسا و جمجمه

بزرگترین مرکز نمایش اسکلت مردگان در قاره آفریقا متعلق به کشور روندا است. بیش از ۴۵ هزار اسکلت متعلق به نسل‌کشی سال ۱۹۹۴ که در آن بیش از ۸۰۰ هزار نفر کشته شدند در گوردخمه کلیسای کاتولیک نیاماتای روندا به نمایش گذاشته شده است.

کلیسای جمجمه ای در رواندا

Skulls and Bones mihanpost (15)

Skulls and Bones mihanpost (8)

اما بزرگترین دخمه امانت مردگان در جایی در زیر شهر پاریس فرانسه قرار دارد جایی که بیش از شش میلیون استخوان شهروندان پاریس در تونل‌هایی زیرزمینی بیش از ۲ کیلومتر نگهداری می‌شود.

جمجمه در پاریس

Skulls and Bones mihanpost (11)

نگهداری از اسکلت مردگان در بخارست رومانی که یک کشیش ارتدوکس رومانیایی به عنوان راهبه با شمعی در دست و در روز عید پاک به دیدار این اسکلت ها می رود.

Skulls and Bones mihanpost (13)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا