Mihanpostپیشنهاد سردبیردیدنی ها

تصاویری از هتل های کره شمالی که تاکنون دیده نشده اند

کره شمالی کشوری با محدودیت های بسیار است اما در این مطلب تصاویری از هتل های کره شمالی را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم. در ادامه با ما همراه شوید.

در سال ۲۰۱۹ دو استرالیایی به نام جیمز اسکالین و نیکول رید از کشور خود به کره شمالی سفر کردند تا بخشی از این کشور را ثبت و مستند سازند که بیشتر مردم دنیا هرگز آن را ندیده اند.

کره شمالی را یکی از منزوی ترین و مستبدترین کشورهای دنیا می دانند. سفر به این کشور از سال ۲۰۱۷ برای گردشگران آمریکایی ممنوع است.

اسکالین و رید از ۱۱ هتل بین المللی پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی دیدن و عکاسی کردند که در بین سال های ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۶ ساخته شدند.

برخلاف یکنواختی ای که مشخصه ی بیشتر قسمت های شهر پیونگ یانگ است، این دو عکاس در بازدیدهای خود با هتل هایی رو به رو شدند که طراحی داخلی خیال انگیز و رنگارنگی داشتند، از کافه ی کنار استخری که با برگ های مصنوعی کدو تنبل تزئین شده بود تا کافه های کارائوکه ی نئونی.

در آوریل ۲۰۱۹ جیمز اسکالین و نیکول رید به کره شمالی، یکی از منزوی ترین و مستبدترین کشورهای دنیا سفر کردند تا بخشی از این کشور را ثبت و مستند کنند که بیشتر مردم دنیا هرگز آن را ندیده اند، که آن ۱۱ هتل بین المللی پیونگ یانگ بود.

جیمز اسکالین از سال ۲۰۱۲ راهنمای تور گردشگران غربی کره شمالی بود، اما تا پیش از این فقط داخل ۲ تا از هتل های آن را دیده بود. او که مصمم بود از همه ی ۱۱ هتل بین المللی پیونگ یانگ دیدن و عکاسی کند، در سال ۲۰۱۸ نیکول رید را استخدام کرد تا در این کار او را همراهی کند. این دو عکاس ۱۲ ماه به طور دقیق برای سفر خود برنامه ریزی کردند.

بسیاری از هتل های بین المللی پیونگ یانگ که در فاصله ی سال های ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۶ برای اقامت مسافران خارجی ساخته شدند، ظاهر زمخت و خشنی دارند. این هتل ها از بیرون حسی از یکنواختی می دهند که در بیشتر قسمت های پایتخت کره شمالی وجود دارد.

داخل این هتل ها اما دنیای کاملاً متفاوتی است. اسکالین و رید در بازدیدهای خود با سرسراهای مجللی با کفپوش های مرمرین رو به رو شدند که با گل های مصنوعی و رنگ های پاستلی تزئین شده بودند. رید می گوید در آنجا چراغ های نئونی، مانند آنچه در کازینوهای لاس وگاس در دهه ی ۸۰ میلادی وجود داشت، زیاد بود.

توجه کره ای ها به جزئیات در طراحی داخلی هتل ها مشهود بود، امری که در فرهنگ کره شمالی مرسوم است و اسکالین و رید از دیدن طراحی های رنگارنگ و گاهاً خیال انگیز در هتل های پیونگ یانگ شگفت زده شدند.

اسکالین می گوید: «با اینکه در کره شمالی قوانین زیادی در مورد زیبایی شناسی و نحوه ی ارائه ی هر چیزی وجود دارد، اما این هتل ها طوری بودند که انگار یک هتل غربی اجازه ی فوران خلاقیت پیدا کرده بود.»

اسکالین می گوید شهرها و هتل های دیگری هم در کره شمالی هست که دوست دارد وقتی امکان سفر دوباره فراهم شد از آن ها عکاسی کند. رید هم می گوید اگر این فرصت دست دهد «قطعاً دوباره به آنجا می رود».

باهم در میهن پست تصاویری از هتل های کره شمالی را تماشا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا