Mihanpostرپرتاژ

همه چیز درباره‌ی ساعت‌های هوشمند ؟

ساعت هوشمند چیست ؟ در گذشته ساعت‌های مچی تنها به عنوان ساعت و برای اطلاع از زمان کاربرد داشتند. اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و ورود به عرصه‌های مختلف، ساعت‌ها هم به اصطلاح هوشمند شدند و کاربرد‌های دیگری پیدا کردند.به بیان ساده تر ساعت هوشمند نوعی ساعت مچی با قابلیت های فراتر از نشان دادن زمان است با امکانات کاربردی فراوان. معادل واژه ساعت هوشمند در زبان انگلیسی Smart watch یا Smartwatch می‌باشد.امروز با جی‌جی‌مو همراه باشید تا با بهترین برند‌های ساعت‌های هوشمند آشنا بشوید

برند‌های اسمارت واچ

از برندهای ساعت هوشمند می‌توان به: اپل واچ، شیائومی، هواوی، ایونیک، گارمین ویو اکتیو، فیت بیت، لنوو و سامسونگ اشاره کرد.

کاربرد های اسمارت واچ

ساعت‌های هوشمند را باید به تلفن همراه متصل کنید سپس هنگام دریافت پیام یا دیگر نوتیفیکیشن‌های تلفن‌تان از طریق ساعت مطلع می‌شوید. یا می‌توانید از وضعیت آب و هوا از طریق ساعت هوشمند تان آگاه شوید. حتی موقعی که تماس ورودی بر روی تلفن همراه‌تان داشته باشید با اسمارت واچ به شما اطلاع داده می‌شود. حین استفاده از smart watch می‌توانید تلفن همراه‌تان را در حالت بی‌صدا قرار دهید زیرا از طریق ساعت در جریان اتفاقات مهم هستید.
همچنین از بعضی ساعت های هوشمند می‌توان به عنوان گجت برای شمارش گام یا ضربان قلب استفاده کرد.

ویژگی های اسمارت واچ

ساعت‌های هوشمند دارای سیستم عامل، RAM، Processor، صفحه نمایش لمسی، ماشین حساب، ماشین حساب، GPS و قابلیت مسیریابی، حافظه داخلی و قابلیت قرار دادن کارت حافظه و بلندگو و میکروفون هستند.
شما می‌تونین بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در ایران رو در بخش ساعت‌‌های هوشمند جی‌جی‌مو مشاهده کنید.

Amazfit T-Rex «امیزفیت تی‌رکس»

تعجب آور نیست که ما از دیدن Amazfit T-Rex هیجان زده شدیم. این یک پوشیدنی ناهموار است با نمای بیرونی واقعا عالی، مناسب برای یک سبک زندگی فعال و خارج از منزل.
محصولات Amazfit به دلیل ماندگاری شگفت انگیز باتری خود بسیار مورد توجه قرار دارند. دقیقاً مانند GTR، مدل T-Rex این بهره وری انرژی شگفت انگیز را حفظ کرده و به راحتی ۲۰ روز استفاده را با یک بار شارژ ارائه می‌دهد.
اعلان ها و مکالمات را به روشی بسیار کارآمد کنترل می کند و دارای ویژگی های زیادی برای پیگیری تناسب اندام و فعالیت است. همچنین دارای یک گیرنده GPS می‌باشد که در نهایت باعث شده تا محصولی ارزشمند تولید شود.
در اینجا هیچ بسته لوازم جانبی وجود ندارد که بتوانید از آن صحبت کنید – شما فقط ساعت مچی را می‌گیرید که در جای خود قرار دارد و در جعبه محافظت می‌شود و یک پایه شارژ مغناطیسی USB با دو pogo pin دارد. بندهای اضافی یا موارد دیگری از این دست نیست.

برخی مشخصات این ساعت هوشمند:

⦁ وزن: ۵۸ گرم
⦁ صفحه نمایش: ۱٫۳ اینچ AMOLED 
⦁  رزولوشن: ۳۶۰x360 pixels
⦁ پشتیبانی از اندروید ۵ به بالا، iOS 10.0 به بالا
⦁ باتری: ۳۹۰mAh (بیست روز استفاده معمولی، ۲۰ ساعت استفاده مداوم GPS)
⦁ اتصال: بلوتوث ۵ – GPS 
⦁ سنسورها: سنسور نوری ردیابی بیولوژیکی BioTracker PPG، سنسور شتاب ۳ محوره، حسگر ژئو مغناطیسی، حسگر نور محیط

Amazfit Bip U pro «امیزفیت بیپ یو پرو»

Amazfit Bip U Pro با بیش از ۶۰ حالت ردیابی ورزشی و بسیاری از ویژگی های مربوط به سلامتی، یک ردیاب تناسب اندام عالی با این قیمت است. این ساعت هوشمند دارای GPS داخلی می‌باشد. همچنین ویژگی‌های تناسب اندام و و خواب و به صرفه بودن جزو نکات مثبت این دستگاه است.

Honor Band 6 «آنر بند ۶»

آنر در حال حاضر یک شرکت مستقل است و به تنهایی پوشیدنی هایی را به بازار عرضه می کند، اما آخرین بند مچ دست آن در واقع تحت مالکیت هواوی ساخته شد زیرا در ابتدا در نوامبر سال ۲۰۲۰ در چین عرضه شد.  اخیراً وارد بازارهای جهانی شده است و اکنون قصد داریم بررسی مختصری بر آن داشته باشیم.
Honor Band 6 یک ساعت هوشمند نیست، گرچه در این مرحله خطوط تقسیم بسیار مبهم هستند. این یک صفحه نمایش بزرگ، یک دسته سنسور و ردیابی برای انواع ورزش‌ها دارد و اعلان ها را نمایش می دهد. همانطور که از نامش پیداست این دستگاه دستبند محسوب می‌شود. شارژر آنر باند ۶ مغناطیسی است و دارای پایه های دوتایی پوگو است. این نه تنها اختصاصی است بلکه متفاوت است، بنابراین اگر از آنر باند ۵ می‌آیید نمی‌توانید از شارژر دستگاه قدیمی خود استفاده کنید و تنها به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارید تا باتری دستبند Honor Band 6 شارژ شود. بلند بودن بند این دستبند باعث شده تا برای تمامی مچ ها مناسب و قابل استفاده باشد.

برخی مشخصات این ساعت هوشمند:

⦁ ۱۸ گرم
⦁ صفحه نمایش: ۱٫۴۷ اینچ AMOLED ۱۹۴x368
⦁ دارای سیستم عامل اختصاصی-قابلیت استفاده با آیفون ۹ به بالا و اندروید ۶ به بالا
⦁ باتری: ۱۸۰mah (چهارده روز استفاده معمولی،ده روز استفاده سنگین)
⦁ سنسورها: سنسور ضربان قلب، تشخیص خودکار فعالیت، ردیابی خواب، مقاومت در برابر آب

۵ATM Amazfit GTR2 – «امیزفیت جی‌تی‌آر ۲» 

 

همچنین این ساعت هوشمند دارای مقاومت ۵ATM در برابر آب می‌باشد و به این معناست که می‌تواند کمی در آب غوطه ور شود-تا عمق ۵۰ متر- و برای شنا در استخر مناسب است. همچنین زمان لازم برای کامل شارژ شدن این اسمارت واچ دو ساعت و نیم است.

برخی مشخصات این ساعت هوشمند:

⦁ ۳۶ گرم
⦁ صفحه نمایش: ۱٫۳۹ اینچ AMOLED  ۴۵۴x454
⦁ پشتیبانی از اندروید ۵ به بالا تر، iOS 10.0 به بالا تر
⦁ باتری: ۴۷۱mAh (چهارده روز استفاده عادی)
⦁ اتصال: bluetooth 5 – NFC – GPS – WiFi 6
⦁ سنسورها: سنسور نوری ردیابی بیولوژیکی BioTracker 2 PPG، سنسور شتاب ۶ محوره، حسگر ژئو مغناطیسی ۳ محوره، سنسور فشار هوا، سنسور ژیروسکوپی، سنسور نور محیط؛ بلندگو و میکروفون برای تماس، پخش موسیقی و دستیار صوتی (دستورات آفلاین موجود در هنگام راه اندازی، آمازون الکسا آمازون با بروزرسانی OTA)

    Amazfit GTR «امیزفیت جی‌تی‌آر»

Amazfit GTR از نظر فنی یک ساعت هوشمند نیست. فاقد سیستم عامل مناسب است و واقعاً نمی‌تواند برنامه های اضافی را اجرا کند. شما به ویژگی هایی که از جعبه خارج می‌کنید محدود شده اید، به این معنی که شاید در دسته ردیاب های تناسب اندام باشد. اما این خیلی بیشتر از این است بنابراین احتمالاً می‌توانیم توافق کنیم که آن را پوشیدنی هوشمند بنامیم. همچنین این ساعت هوشمند دارای مقاومت ۵ATM در برابر آب می‌باشد و به این معناست که می‌تواند کمی در آب غوطه ور شود-تا عمق ۵۰ متر- و برای شنا در استخر مناسب است.

برخی مشخصات این ساعت هوشمند:

⦁ ۳۶ گرم
⦁ AMOLED برای مدل ۴۷mm با رزولوشن ۴۵۴x454
⦁ پشتیبانی از اندروید ۵ به بالا تر و iOS 10.0 به بالاتر
⦁ حافظه: ۱۶ مگابایت + ۴۰ مگابایت – برای کاربر در دسترس نیست.
⦁ باتری: ۴۱۰mAh (چهار ده روز استفاده معمولی) برای مدل ۴۷ میلی متری و ۱۹۵mAh (دوازده روز استفاده معمولی) برای مدل ۴۲ میلی متری
⦁ اتصال: bluetooth 5 – GPS – NFC
⦁ سنسور نوری ردیابی بیولوژیکی Bio Tracker PPG، سنسور شتاب ۶ محوره، حسگر ژئو مغناطیسی ۳ محوره، سنسور فشار هوا، سنسور ظرفیت، سنسور نور محیط

Lenovo S2 «لنوو اس۲»

محتویات جعبه این ساعت هوشمند به این صورت است:

⦁ ساعت هوشمند Lenovo S2 
⦁  شارژر مغناطیسی 
⦁ راهنمای کاربری 
⦁ بند سیلیکونی رایگان

برخی مشخصات این ساعت هوشمند:

⦁ وزن: ۳۸ گرم
⦁ صفحه نمایش: ۱٫۴ اینچ IPS 
⦁  رزولوشن: ۲۴۰x240 pixels
⦁ سیستم عامل سازگار: android – iOS 
⦁ باتری: ۱۸۰mAh (بیست و پنج روز استند بای)
⦁ اتصال: بلوتوث ۵ 
⦁ سنسورها: سنسور ضربان قلب – سنسور شتاب سنج – فاقد GPS – فاقد NFC

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا