Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

تصاویر یک کهکشان مارپیچ توسط تلسکوپ هابل به ثبت رسید

تلسکوپ هابل که به تازگی 30 ساله شده بود حالا اخیر در جدیدترین عکاسی خود توانسته تصاویر یک کهکشان مارپیچ را به ثبت برساند. برای تماشای این تصویر در ادامه با ما همراه شوید.

تلسکوپ فضایی هابل ناسا آژانس فضایی اروپا اخیرا موفق به ثبت تصویری بی‌نظیر از کهکشان مارپیچی “ان.جی.سی ۴۱۰۰ ” (NGC ۴۱۰۰) شده است.

کهکشان مارپیچی “ان.جی.سی ۴۱۰۰ ” در ۹ مارس سال ۱۷۸۸ کشف شد. این کهکشان مارپیچی در صورت فلکی خرس بزرگ قرار دارد. خرس بزرگ یا دُب اکبر نام یکی از صورت‌های فلکی است. خرس بزرگ یکی از معروفترین صورت فلکی‌های آسمان است. تصاویر یک کهکشان مارپیچ

تصاویر یک کهکشان مارپیچ

این کهکشان علاوه بر نام مذکور نام‌های دیگری مانند” لدا ۳۸۳۷۰” (LEDA ۳۸۳۷۰)،” یو جی سی ۷۰۹۵” (UGC ۷۰۹۵) و “اس دی اس اس جی ۱۲۰۶۰۸.۴۵+۴۹۳۴۵۷.۷” (SDSS J۱۲۰۶۰۸.۴۵+۴۹۳۴۵۷.۷) نیز دارد. این کهکشان در حدود ۶۷ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد و دارای یک ساختار مارپیچ مرتب و بازوهای چرخاننده رنگ آبی روشن و ستاره‌های تازه تشکیل شده، است.

به تازگی تلسکوپ فضایی هابل تصویر جدیدی از این کهکشان مارپیچی درخشان ثبت کرده است. اخترشناسان گفتند:

مانند بسیاری از تصاویر خیره کننده از کهکشان‌هایی که امروزه از دیدن آنها لذت می‌بریم، این تصویر توسط دوربین نقشه‌برداری پیشرفته (ACS) هابل ثبت شده است.

منبع: techexplorist

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا