Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیر

جزئیات افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت ایرانسل + جدول

به گزارش میهن پست – تعرفه استفاده از هر کیلو بایت داده همراه از ابتدای دی ماه سال جاری تغییر کرده و به نیم ریال رسید.

این خبر و مشابهه همین اخبار در مورد اپراتور همراه اول و بخصوص ایرانسل در خصوص کاهش تعرفه اینترنت تا زمانی که آن روی سکه برای کاربران روشن نشده بود تا حدودی تعجب بر انگیز و خوشایند بود اما واقعیت چیز دیگری است.

 در همین رابطه اخباری مبنی بر کاهش تعرفه اینترنت آزاد ایرانسل به نقل از روابط عمومی این شرکت منتشر کردیم که تا ۹۰ درصد هزینه استفاده آزاد را کاهش می‌داد. اما در پایان این مطلب عنوان کردیم که ای‌کاش این کم شدن قیمت، در مورد بسته‌های اینترنتی که بیشترین استفاده را برای کاربران دارند نیز اتفاق می‌افتاد.

ظاهرا ایرانسل خیلی سریع به این صحبت ما واکنش نشان داده و اقدام به تغییر تعرفه برخی از بسته‌هایش کرد، اما به جای کاهش، افزایش بسته‌ها را مدنظر قرار داد تا ثابت کند که خبر دیروز تنها پیش درآمدی بر افزایش امروز بوده است!

البته ایرانسل خیلی تلاش کرده تا این خبر تا حد امکان مورد توجه قرار نگیرد؛ چرا که با تمام توان تمرکزش را بر روی ارزان شدن تعرفه آزاد قرار داده بود و از سوی دیگر با متنوع کردن سایر بسته‌ها به ۲۳ مورد و افزایش ۴ عنوان از بسته‌های قبلی، دوست داشت تا چنین موردی در هیاهوی خبری دیروز و تنوع امروز گم شود.

اما در این بین ذکر دو نکته ضروری است تا متوجه شویم که ایرانسل از کاهش دیروز و افزایش امروز، سود خوبی نصیبش خواهد شد و تلاش برای نشان دادن مشتری‌مداری و توسه اینترنت پرسرعت به نفع کاربران، تنها یک مانور تبلیغاتی است!

اول از همه کاهش تعرفه آزاد تا ۹۰ د رصد، برای مشترکان اصلی اینترنت که حتما در بین کاربران پر مصرف خواهند بود، هیچ حاصلی نخواهد داشت. چرا که این تعرفه‌ها علی‌رغم کاهش زیاد هنوز با هزینه بسته‌های اینترنتی فاصله بسیار زیادی دارند و برای هیچ کاربری استفاده از آن‌ها مقرون به صرفه نیست! پس ایرانسل چیزی را ارزان کرد که کاربردی برای یوزرهای اصلی اینترنت نداشت!

دوم هم اینکه ایرانسل بسته‌هایی را افزایش قیمت داده است که بیشترین میزان استفاده را در میان کاربران دارد. این افزایش هم به حدی بوده که از الان می‌توان صدای انتقاد کاربران و نارضایتی آن‌ها را شنید. این افزایش‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

بسته یک روزه ۱۵۰ مگابایتی که بهترین بسته روزانه برای کاربران عادی بود، از ۱۰۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان رسید (۱۰۰ درصد افزایش).

بسته یک روزه ۵۰۰ مگابایتی که بهترین بسته روزانه برای کاربران پرمصرف بود، از ۲۰۰۰ تومان به ۶۰۰۰ تومان رسید (۲۰۰ درصد افزایش).

بسته یک ماهه ۲ گیگابایتی که بهترین بسته ماهانه برای کاربران عادی بود، از ۱۰۰۰۰ تومان به ۲۰۰۰۰ تومان رسید (۱۰۰ درصد افزایش).

بسته یک ماهه ۵ گیگابایتی که بهترین بسته ماهانه برای کاربران پرمصرف بود، از ۲۰۰۰۰ تومان به ۴۰۰۰۰ تومان رسید (۱۰۰ درصد افزایش).

irancell-1-620x910

منبع:gadgetnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا