Mihanpostسیاسی

روحانی: ۱۶ ماهه دولت تورم را به ۱۷درصد رسانده است

به گزارش میهن پست – رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت یازدهم شاهد تورم بالای ۴۰ درصد بودیم، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و با گذشت ۱۶ ماه از عمر دولت توانسته ایم تورم را به ۱۷درصد برسانیم.
حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه با حضور در ورزشگاه آزادی بیرجند و در جمع مردم اظهار داشت: امیدوارم همه ما بتوانیم از برکات این ماه که ماه ولادت و وحدت است بهره مند شویم و استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بنده در سفر چند ماه گذشته خود به خراسان رضوی خبر خروج از رکود کشور را به مردم اعلام کرده ام، افزود: ما از آغاز این دولت با دو معضل بزرگ تورم و رکود مواجه بودیم و لازم بود که این دو مشکل را از پیش پای مردم برداریم.

رئیس قوه مجریه با اشاره به مسئله تورم ادامه داد: از ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم تورم بالای ۴۰ درصد بود که در این میان لازم بود با کمک مردم و با همت مسئولان قدم به قدم تورم را کاهش دهیم، در این مسیر با گذشت ۱۶ ماه از عمر دولت یازدهم توانستیم با تدابیر اندیشیده شده و اقدامات انجام شده تورم را به ۱۷ درصد برسانیم.

روحانی با اشاره به مسئله رکود به عنوان دومین معضلی که دولت یازدهم با آن روبرو بود، تاکید کرد: در سال های گذشته رشد اقتصادی ما منفی بوده یعنی نه تنها حرکتی رو به جلو نداشتیم بلکه پس رفت نیز داشتیم.

وی افزود: طبق اعلام رسمی بانک مرکزی میزان رشد اقتصادی ما در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سه ماهه سال حدود ۴ درصد بوده است در حالیکه ما دو سال گذشته را با رشد منفی سپری کردیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در سه ماه ابتدای سال جاری دارای رشد اقتصادی بودیم که به معنای خارج شدن از رکود و آغاز رونق و شکوفایی و حرکت رو به جلو بود و امروز افتخار داریم در خراسان جنوبی به ملت ایران اعلام کنیم که با توجه به آمار شب گذشته بانک مرکزی در سه ماه دوم سال جاری نیز رشد اقتصادی ما مثبت بوده است.

روحانی ادامه داد: ما مجموعا در ۶ ماه ابتدای سال دارای رشد اقتصادی ۴ درصد بودیم این در حالی است که رشد اقتصادی ما در سال ۹۱ منفی ۶.۸ درصد و در سال ۹۲ کمتر از منفی ۲ درصد بوده است.

وی گفت: وقتی کشوری ۶ ماه را با رشد اقتصادی سپری می کند به معنای آغاز رونق اقتصادی است که ما نیز آن را محقق کردیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام پیشرفت کشور در این ۱۶ ماه به دست توانمند شما مردم ایران انجام شده است و ما به دنبال آن هستیم تا اهداف، مطالبات و نظرات شما را با کمک، همت و هدایت خود مردم به پیش بریم.

وی افزود: آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد ما در زمینه نفت و گاز، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم. همچنین در زمینه خدمات دارای پیشرفت هستیم و در حوزه کشاورزی حرکت‌های رو به جلویی داشتیم و حتی در بخش مسکن که حرکتی نداشتیم الحمدالله امسال پس از گذشت ۶ ماه حرکت در حوزه ساخت و ساز به برکت بودجه‌های عمرانی که امسال اختصاص دادیم آغاز شده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون نسبت به ۹ ماهی که گذشته است برای بودجه عمرانی استان‌ها ۹۴ درصد معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم که در تاریخ سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

روحانی با بیان اینکه ما در حوزه نفت و گاز رشد بسیار خوبی داشتیم گفت: تولید روزانه گاز کشور تا پایان سال جاری به ۱۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید. همچنین در حوزه نفت گرچه شرایط توطئه نفتی قیمت نفت را کاهش داده اما با همت شما مردم از این مرحله عبور خواهیم کرد و قیمت نفت هم به صورت فعلی باقی نخواهد ماند و هرچقدر هم که توطئه کنند افق ملت ما روشن است و مردم پیروز تمام صحنه‌ها خواهند بود که تنها شرط این پیروزی حفظ امید، وحدت و انسجام و یکپارچگی است.

وی افزود: ما باید در مسائل جزئی اختلافات را کنار بگذاریم زیرا ما اهل یک کشور و زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران هستیم و زیر خیمه ایران زندگی می‌کنیم و به قانون اساسی‌مان، به رهبری‌مان و به وحدتمان پایبندیم.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: این جناح و آن جناح، راست و چپ و این سمت و آن سمت، این مذهب و آن مذهب، این دین و آن دین معنا ندارد زیرا افتخار تمام ما این است که مسلمان و ایرانی هستیم.

روحانی با بیان اینکه وحدت، اتحاد و برادریمان را باید حفظ کنیم، تصریح کرد: نباید لکه‌های سیاه گذشته را نگه داریم، باید اجازه دهیم آفتاب اسلام و اخوت این لکه سیاه را بزداید، مدام به آن لکه سیاه اشاره نکنیم بلکه باید به سفیدی دل پاک این ملت افتخار کنیم.

وی افزود: ملت بداند دولت در زمینه نفت و گاز، آب، محیط زیست، کشاورزی، گردشگری، فرهنگ، دانش و علم، اقتصاد دانش‌بنیان، و پیشبرد سیاست خارجی و به کرسی نشاندن حقوق ملت ایران هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: دولت یازدهم پس از ۱۶ ماه امروز افتخار می‌کند که در ایران هیچ‌کس نیست که زیر پوشش بیمه درمانی قرار نگرفته باشد و این افتخاری است که برای نخستین‌بار توسط دولت یازدهم و همت شما مردم عملیاتی و اجرا شد.

روحانی گفت: ما در حوزه امنیت غذایی و اقشار کم‌درآمد و محروم و کسانی که زیر پوشش کمیته امداد هستند، اهدای سبد کالای غذایی را امسال و سال آینده هم ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه سلامت و کاهش هزینه‌های مردم اظهار داشت: ما طرح تحول سلامت را به کمک شما مردم ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور به برنامه‌های در نظر گرفته شده دولت برای استان خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: شاید کمبود آب در این استان به چشم بخورد اما فرهنگ، ادب و اخلاق فراوان است.

روحانی افزود: تمام پروژه‌های عمرانی استان خراسان جنوبی که امکان اتمام آنها تا پایان سال جاری و ۹۴ و حتی ۹۵ وجود داشته باشد انجام خواهند شد و در همین زمینه نیز سد فرخی‌قائم به زودی و سد سیاهو در سال ۹۴ به بهره‌برداری خواهند رسید همچنین مجتمع آبرسانی روستایی در این استان که ۲۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد تا پایان سال ۹۴ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه تصفیه‌خانه آب شرب بیرجند در چند ماه آینده عملیاتی می شود، گفت: طرح انتقال آب با لوله‌گذاری به طول ۶۰۰ کیلومتر در بخش کشاورزی تا پایان سال ۹۴ عملیاتی خواهد شد.

رئیس قوه مجریه همچنین با اشاره به طرح‌های مربوط به حوزه کشاورزی بیان کرد: طرح‌های آبخیزداری و همچنین ۸ طرح گلخانه‌ای و ۱۸ طرح دامپروری با توجه به توان مالی دولت نیز تا پایان سال ۹۴ عملیاتی خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه راه‌های مواصلاتی یکی از مشکلات مردم این استان است، افزود: حدود ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی اصلی استان خراسان جنوبی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به بزرگراه تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به مسئله راه‌آهن تصریح کرد: اینکه طرح راه‌آهن باید در استان خراسان جنوبی اجرایی و عملیاتی شود مورد نظر هیات دولت بوده، ما اهمیت این استان را از نظر راه‌آهن کاملا درک می‌کنیم و تمام طرح‌های راه‌آهن از دید این دولت کاملا مصوب است، در بودجه سال آینده هم ردیف بودجه و هم ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای مطالعه و ایجاد راه‌آهن برای این استان در نظر گرفته‌ایم.

رئیس‌جمهور گفت: دولت با تمام همت طرح راه‌آهن این استان را پیگیری می‌کند تا بیرجند و استان خراسان جنوبی به راه‌آهن سراسری متصل شوند، تمام تلاش خود را برای مطالعه و فراهم آوردن فاینانس انجام خواهیم داد و تمام این اقدامات نیز به اطلاع شما مردم می‌رسد.

روحانی با بیان اینکه دولت در زمینه صنعت و معدن برنامه‌ریزی‌های خوبی برای این استان انجام داده است، افزود: برخی از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی در این استان به دلیل مشکلات مالی و سرمایه در گردش به طور کامل فعالیت نمی‌کنند و از تمام ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود که این مساله با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی در تهران مورد بررسی قرار گرفت و در پی آن حدود ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مراکز تولیدی به عنوان سرمایه در گردش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مساله معادن در استان خراسان جنوبی گفت: این استان از نظر معادن دارای ظرفیت‌های زیادی است که ما توسعه این معادن از جمله ذغال سنگ را دنبال خواهیم کرد و طرح‌هایی در این زمینه نیز در جلسه شورای اداری این استان مطرح و مصوب خواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حوزه محیط زیست در خراسان جنوبی نیازمندیم که بیش از گذشته در کاشت بوته و مالش‌پاشی برنامه‌ریزی کنیم، اظهار داشت: دولت این طرح را امسال اجرایی خواهد کرد و با توجه به توان مالی در سال آینده ادامه خواهد داد.

روحانی تاکید کرد: در این سفر نیز منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افتتاح و فعال می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های دولت در حوزه سلامت اظهار داشت: بیمارستان بیرجند با توجه به بودجه‌ای که دولت به آن اختصاص خواهد داد نیمه اول سال ۹۴ تکمیل خواهد شد. همچنین ۳ بیمارستان هم در این استان تکمیل شده اما متاسفانه نیروی انسانی مورد نیاز وجود ندارد که ما اعتبارات لازم را برای آن پیش‌بینی خواهیم کرد تا ظرف امسال و سال آینده این ۳ بیمارستان از نظر پرسنل و تجهیزات تکمیل شوند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این سفر ۲۱ طرح و پروژه به تصویب دولت رسیده که این طرح‌ها در جلسه امشب شورای اداری استان اعلام خواهد شد، تمام این طرح‌ها نیز تا پایان سال ۹۵ عملیاتی و اجرایی می‌شود و دولت ۲۷۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها در نظر گرفته است.

منبع:mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا