Mihanpostاجتماعیاینترنتپیشنهاد سردبیرسیاسینرم افزار کامپیوترنرم افزار موبایل و تبلت

کدام سخنرانی رئیس جمهور ، پیش زمینه رفع فیلتر تلگرام بود + ویدیو

سخنرانی رئیس جمهور در روز 18 دی ماه در دیدار با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی به روشنی نشان از تلاش وی برای رفع فیلتر تلگرام می داد. رفع فیلتر پیام رسانی که امروز تا بدین لحظه اتفاق افتاده است ، نقشی اساسی در اعتراضات و اختشاشات چند وقت اخیر کشور به عنوان رسانه ای غیر رسمی از دید همگان پنهان نماند و در این میان نیز حتما برای دکتر روحانی هزینه هایی هم به دنبال خواهد داشت. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

فیلترینگ موقت تلگرام و برخی محدودیت‌هایی که به درخواست برخی نهادها در طی دو هفته گذشته اعمال شده بود ، به دستور رئیس‌جمهور به‌ طور کامل برداشته شد تا عنوان – تلگرام رفع فیلتر شد – در یک ساعت گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ها و سایت های داخلی نقش ببندد .

این در حالی بود که حوالی ساعت ۲۱:۳۰ شنبه شب (۲۳ دی) برخی کاربران اعلام کرده‌اند که دسترسی آن‌ ها به «پیام‌ رسان تلگرام» از طریق اینترنت خانگی و بدون استفاده از فیلترشکن ، ممکن شده است.

سخنرانی 18 دی ماه رئیس جمهور که پیش زمینه رفع فیلتر تلگرام بود

برخی کاربران نیز خبر دادند که دسترسی آن‌ها به «تلگرام» از طریق اینترنت سیمکارت نیز بدون استفاده از فیلترشکن امکان‌پذیر شده و دقایقی بعد از اعلام اولیه نیز مشترکان سیمکارت‌های مختلف نیز از برقراری این دسترسی خبر دادند.

در این میان نیز ایسنا به نقل از مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است که وی نیز در پاسخ به پیگیری‌ های خبرنگاران در خصوص رفع فیلتر تلگرام، از طریق تلگرام به خبرنگاران اعلام کرده است که ؛ خبر رفع فیلتر تلگرام صحیح است و این در حالی است که اینستاگرام نیز شنبه گذشته با نظر رئیس‌جمهور رفع فیلتر شده بود.

حال باید دید که این رفع فیلتر تلگرام موقتی است یا این که محدودیت های دسترسی به این پیام رسان توسط دولت برداشته شده است ، موضوعی که هنوز هیچ یک از مسئولین دولتی به صورت رسمی در خصوص آن اظهار نظر نکرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا