Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوریهوا فضا

جدیدترین عکس سیاره مشتری و صورت فلکی خرچنگ توسط ناسا منتشر شد

جدیدترین عکس سیاره مشتری و صورت فلکی خرچنگ در حالی توسط ناسا توسط ناسا منتشر شده است که در میان عکس‌ های روز ناسا یک عکس فوق‌ العاده از سیاره مشتری و یک عکس چشم‌ نواز از صورت فلکی خرچنگ اختصاص پیدا کرده است. عکس اول متعلق به فضاپیمای جونو Juno است که از فاصله نزدیک با مشتری گرفته است.

جدیدترین عکس سیاره مشتری و صورت فلکی خرچنگ که مورد توجه علاقه مندان به حوزه نجوم قرار گرفته است توسط کارشناسان ناسا جزئیات آن منتشر و توضیح داده اند که جدیدترین عکس سیاره مشتری در تاریخ 16 دسامبر در دهمین پرواز نزدیک جونو از فاصله 13 هزار و 604 کیلومتری از ابرهای بالایی مشتری گرفته شده است. مقیاس در این عکس 9/1 کیلومتر در هر پیکسل است.

جدیدترین عکس سیاره مشتری
جدیدترین عکس سیاره مشتری

مُشتَری، هُرمُز، اورمزد، برجیس یا زاوش پنجمین سیاره از خورشید و بزرگ‌ترین سیاره در سامانه خورشیدی است. این سیاره غول گازی با جرم یک هزارم خورشید است، ولی جرمی دو و نیم برابر تمامی دیگر سیاره‌های منظومه شمسی دارد. از نظر دوری از خورشید، هرمز پنجمین سیاره پس از تیر، ناهید، زمین و بهرام است.

عکس دوم یا همان عکس صورت فلکی خرچنگ طبق گفته ناسا از تلسکوپ پرتو ایکس چاندرا است که یک تلسکوپ فضایی ساخته شده به وسیله ناسا است و تمام فعالیت‌هایش در زمینه پرتو ایکس است که البته این تلسکوپ فضایی در حال حاضر و در این عکس در حال رصد یک کهکشان در مرکز صورت فلکی خرچنگ است.

جدیدترین عکس سیاره مشتری
جدیدترین عکس صورت فلکی خرچنگ

صورت فلکی خرچنگ یا سرطان نام یکی از صورت‌های فلکی در منطقهالبروج است و در شب‌های بهار قابل مشاهده است. بین صورت‌های فلکی دوپیکر از خاور و شیر از سوی باختر واقع شده‌است.

چاندرا اخیرا یک سیاهچاله فضایی غول‌ پیکر در مرکز کهکشان دیگری در نزدیکی همین کهکشان پیدا کرده بود که در حال شلیک فوران‌ های قدرتمند و شدید ذرات در میلیون‌ ها کیلومتر در ساعت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا