پیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوریمحيط زيست

پنجمین الماس بزرگ جهان در معدن لتسنگ کشور لسوتو در آفریقا کشف شد + عکس

پنجمین الماس بزرگ جهان در حالی در معدن لتسنگ کشور لسوتو آفریقا جنوبی کشف شده است که یک شرکت تجاری انگلیسی بنام Gem Diamonds که مشغول استخراج این معدن معروف است امروز اعلام کرده که پنجمین الماس بزرگ جهان را در این معدن کشف کرده است . معدنی معروف که تا به حال 5 الماس گران قیمت در آن کشف شده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

پنجمین الماس بزرگ جهان اگر چه در ابعاد و اندازه ای 910 قیراطی امروز در استخراج این معدن توسط کارگران شرکت Gem Diamonds کشف شده است در واقع به گفته مدیران این شرکت ، این الماس می تواند پنجمین جواهر بزرگی باشد که تاکنون در معدن لسوتو واقع جنوب آفریقا کشف شده و به اعتقاد کارشناسان این الماس بزرگ میتواند ارزشی معادل 40 میلیون دلار داشته باشد.

این شرکت در خصوص مشخصات پنجمین الماس بزرگ جهان اعلام کرده است که این الماس به رنگ D در معدن لتسنگ Letseng در کشور پادشاهی لسوتو هم مرز آفریقای جنوبی کشف کرد و این کشف 910 قیراطی را دارای کیفیتی استثنایی خوانده است.

پنجمین الماس بزرگ جهان
تصویری از کشف پنجمین و البته بزرگترین الماس جهان

کلیفورد الفیک مدیرعامل اجرایی شرکت Gem Diamonds در خصوص کشف پنجمین الماس بزرگ جهان گفته :

از سال 2006 که شرکت ما ، لتسنگ را بدست آورد ، این معدن تعدادی از قابل توجه‌ ترین الماس‌ ها از جمله الماس 603 قیراطی لسوتو پرامیس Lesotho Promise را کشف کرده که در این میان نیز پنجمین الماس بزرگ جهان که در این معدن کشف شده است جز با کیفیت ترین و البته استثنایی ترین الماسی است که تا این تاریخ از این معدن استخراج شده است.

بد نیست بدانید که کشور پادشاهی لسوتو Kingdom of Lesotho با پایتختی بنام ماسرو ، کشوری است که درجنوب آفریقا واقع شده و البته با موقعیت جغرافیایی خاصی کلا در خشکی محصور شده و هیچ مرز آبی ندارد و جالب این که کشور لسوتو غیر از آفریقای جنوبی با هیچ کشور دیگری مرز مشترک ندارد.

زبان رسمی کشور لسوتو ، سسوتو است و البته زبان انگلیسی هم به عنوان زبان دوم این کشور فقیر ، به طور گسترده‌ ای در بازرگانی و مراکز آموزشی ، تحصیلی کاربرد دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا